søndag den 10. juli 2011

Hvorfor er citroner gule?

....

"Det ved de heller ikke selv. Det er derfor de er så sure".

Jeg har glædet mig til at præsentere: Sussi den sure citron:

 

Hun er inspireret af en af kærestens kolleger. Og nej, det er ikke pænt at gøre nar af folk, men det er faktisk heller ikke så meget det, der er meningen. Sussi den sure citron kom bare trampende - fornærmet og med korslagte arme - ind i mit hoved lige efter, han havde fortalt om kollegaen. Og ud måtte hun jo så - gennem hæklenålen.

I dag har hun indtaget forældrenes have. Men der er ikke rigtig noget af det, der behager hende:


"Øv! De her sten er altså for hårde, at sidde på".


"Hallo! Jeg sidder lissom herovre...!".

Jaja. Det kan godt være, Sussi er sur. Men jeg bliver ganske fornøjet over det lille sure fjæs.

P.S. Hvis du vil vinde et af mine hæklerier, så kan du deltage i min skaldepande-giveaway lige her.

26 kommentarer:

  1. Ha ha hvor er hun sød eller sur er det jo ;0)

    SvarSlet
  2. Hun er lovely:-) Mon ikke vi alle møder en Sussi i ny og næ:-)

    SvarSlet
  3. Hvor er hun fantastisk :)

    SvarSlet
  4. Hvor er den god!! Den har bare det helt perfekte udtryk!! :)

    SvarSlet
  5. SKØN SKØN SKØN er den!!!!!!!!!!! Sådan en vil jeg gerne have!

    SvarSlet
  6. Ej, hvor er hun skøn, selv om hun er sur. Fantastisk at du har fået sådan et udtryk i de øjne :o)

    SvarSlet
  7. Nuttet...det er hvad hun er... :o)

    SvarSlet
  8. nøj hvor er hun bare skøn hende Sussi :)
    KH Micha

    SvarSlet
  9. Armen, Sussi den sure citron er jo så gennemført. Hvor er den fedt lavet Asli. Du er virkelig sej med en hæklenål :-)

    SvarSlet
  10. Total genial.rigtig godt lavet.

    SvarSlet
  11. Asli, gift dig med mig!

    Camilla (på cyberknæ med imaginære roser)

    SvarSlet
  12. Hej Julie
    Hun er sursød ;-)

    Hej Ninna
    Det gør vi nok. Så må man tage brodden af det med et smil, hvis man kan :-)

    Tak, Betine :-)

    Hej Dikte Sophie
    Tak skal du have :-)

    Hej Gaia
    TAKTAKTAK :-)

    Hej Lena
    Tak. Det er faktisk ret sjovt, hvor forskelligt udtrykket bliver bare ved at flytte øjnene lidt.

    Tak, Pi Andrea :-D

    Hej Micha
    Tusind tak :-)

    Tak skal du have, Anne Lotte :-)

    Hej Camilla
    Mange tak :-)

    Camilla! Jeg bliver desværre nødt til at give dig en kurv. Men tak for tilbuddet :-D

    Hej AbluMoo
    Tusind tak :-)

    SvarSlet
  13. Genialt! Hvis du skal udvide den sure familie er der jo også altid ribs, rønnebær og asier ;-)

    SvarSlet
  14. Haha, Anne! Rønnebærene ER jo sure. Det ved alle :-D

    SvarSlet
  15. Hvor er hun bare sur at se på hehe... Hvor er hun bare fantastisk hehe

    SvarSlet
  16. Ej hvor er den bare SPOT ON!!! Herligt...:D

    SvarSlet
  17. Hej Ria-Kirstine
    ;-) Tak skal du have.

    Hej Susan
    Tusind tak :-)

    Tak for det, Jeanette :-)

    SvarSlet
  18. Ha ha ha!!! Hun er jo helt fantastisk!! Ej hvor bliver man glad af at se på hende :-) Rigtig rigtig godt lavet. Måske skulle virkelighedens sure citron have hende i gave så hun kunne blive lidt glad :-)

    SvarSlet
  19. Hej Edith
    Hun lyder ikke som typen med humor/selvironi. Så jeg tror, citronen bliver hjemme ved mig - der er ingen grund til at træde folk over tæerne :-)

    SvarSlet
  20. Hvor er det bare en sej (sur) citron!!!!

    SvarSlet
  21. Hold da op hvor er den fed, er lige kommet hjem fra sydfrankrig hvor der er citrontræer alle vegne, det var denne jeg skulle have haft med som barselsgave til veninden:-). Det må blive næste gang...

    SvarSlet
  22. Tak, Camille :-)

    Hej Tamra
    Det ville da have været perfekt. Lyder ellers lækkert med barselsbesøg i det sydfranske!

    SvarSlet
  23. Hej

    Hvor er den bare fantastisk :)
    Er det muligt at få opskriften på den?

    SvarSlet
  24. Jeg er også helt vil med den sure citron.
    Jeg er ikke god til at hækle "ud af hovedet" - og ville også høre om du evt. har en opskrift du kan lægge ud :-)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge