mandag den 4. juni 2012

Pizza-party

En uges ferie i Jylland er slut, men det var heldigvis ikke enden på hyggelige planer. For i aften havde jeg besøg af et par søde veninder til pizza, så vi lige kunne vende verdenssituationen.

Jeg havde dækket op med den brølende hjort ved skovsø. Jeg synes, den dug er så festlig.

En kuvert: Royal Copenhagen Elements-tallerken. Holmegaard Canada Smoke-glas. Og Gense Old Farmer-bestik (det er godt nok længe siden, jeg har haft det i brug sidst).

Et par porcelænshjorte som dekoration.

Jeg havde lavet fem forskellige slags pizza. En med skinke og asparges. En med parmesan, frisk tomat og rucola. En med champignon og chorizo. En med rester af pesto-kartoffelsalat. Disse fire var med tomatsovs og mozzarella. Og endelig en hvid pizza med rygeost, druer og pinjekerner:

Den sidste her var et forsøg, som jeg - i al beskedenhed - synes, blev ualmindelig vellykket. Den er god som en semi-sød afslutning på et måltid.

Pizza-grunddejen er taget fra Jamies Italien - den er god og nem! Deri har jeg også fundet inspiration til fyldet, selvom ingen af pizzaerne er blevet fuldstændig som dem i bogen.

10 kommentarer:

  1. Sejt som du har stylet dit pizza-party. Den dug er da virkelig i en klasse for sig. Dejlige pizzaer, uhm den m druer og rygeost lyder saftsusme lækker. Forresten vild m spisebordslamperne m trækuglerne! Ha en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps, jeg var virkelig heldig med det genbrugsfund (dugen) :-)

      Slet
  2. Fantastisk med pizza party! Lækre pizzaer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var superhyggeligt, selvom jeg måtte løbe lidt frem og tilbage :-)

      Slet
  3. Det ser altså fedt ud med den dug - god stil:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  4. det var dog den fedeste dug

    SvarSlet
  5. Ih - det pizzaparty gad jeg godt at være inviteret til:-) Fedt, at du gør så meget ud af borddækningen - jeg har et sæt tallerkner, så der er ikke så meget at vælge mellem, men så må man jo bruge andre tricks...

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis, Anne-Mette. Man kan tit gøre meget med relativt simple midler :-)

      Slet

Topscorere den seneste uge