lørdag den 3. maj 2014

Berlin

En del af min julegave fra der Mann var en tur til Berlin, og vi var afsted sidste weekend. Solen skinnede fra en skyfri himmel det meste af tiden, så vi fik luftet vores blege vinterben og nye sandaler. Desværre er nye sandaler og lange gåture ikke en god kombi, og jeg led gevaldigt indtil jeg fik indkøbt nogle erstatningsklipklappere. Jeg ville gerne sige, at jeg led i stilhed, men det er ikke lige sådan, jeg fungerer. Heldigvis har jeg en meget tålmodig mand, der trods mine (hysteriske) anfald bevarede roen. Sikke heldig jeg er!

Vi havde ingenting planlagt til turen, hvilket var helt perfekt i forhold til vores travle hverdag herhjemme. Herunder kan du se lidt billeder fra turen. Mine hysteriske øjeblikke er (heldigvis) ikke blevet fotodokumenteret.

 
 De har noget med asparges i Tyskland, og det har jeg også.

 


Fra den fine garnforretning Wollen, som ligger i Friedriechtshain. Deres hjemmeside er HER. Hvis du kommer på de kanter, kan den klart anbefales. Om jeg købte noget? Hvad tror du selv?

Vi kom tilfældigvis forbi et hyggeligt marked.

Postkort skrives. Jeg skriver ALTID postkort til min Bedste, når jeg er afsted, og har gjort det siden jeg var barn.


Kæmpepizzaer, som var rigtig gode, men også lang tid undervejs.

 Red velvet og chokobomben.

20 kommentarer:

  1. Det var dog en dejlig julegave, Berlin er sådan en skøn by. Vi skal bo en uge i Friedrichshein i sommerferien, og jeg skal da vist kigge efter lidt garn - tak for tippet. Jeg har en gammel tante som jeg altid skrive postkort til, hun bliver altid så glad for at få en hilsen fra vores ferier - og hun skriver altid kort til vores fødselsdage. Dejligt at der stadig sendes hånskrevne kort.

    Kh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis ikke du har været i Friedrichshein før Gitte, da du se lidt af hvor vi plejer at spise og loppeshoppe, når vi er der. Vi har en lejlighed lige 7 skridt fra Frankfurter Tor :-)

      Kh Camille milk

      milkogco.com

      Slet
    2. Det må jeg lige se nærmere på :-)
      Kh Gitte

      Slet
    3. Der var lidt flere garnbutikker, men jeg ville alligevel ikke være bekendt at bruge hele dagen på at gå i garnbutikker, når vi kun havde en weekend :-D

      Jeg synes, det er så hyggeligt at skrive kort. Så jeg gør det altid, når jeg er afsted :-)

      Slet
  2. Du var lige et smut i "min by"...:-)))) er så vild med denne by og kommer år efter år. Vi lejer altid cykler når vi er der, skøn måde at komme rundt på, var du forbi Frau Tulpes ? skøn stof forretning.
    Veteranenstr. 19 Frau Tulpes Laden in Berlin
    10119 Berlin / Mitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var ikke i Frau Tulpe, fordi vi havde så relativt kort tid. Men jeg vil rigtig gerne se den, for jeg har hørt meget om den :-)

      Slet
  3. Åh, så dejligt det ser ud! Berlin er bare en skøn by. Til efteråret håber jeg på en kærestetur med min kære mand.
    God lørdag.
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal du glæde dig til! Det er billigt og hyggeligt der :-)

      Slet
  4. Lækre, lækre billeder - især maden ser himmelsk ud! Lyder til at være en dejlig tur, med en tålmodig medrejsende (;

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var rigtig dejligt. Maden var autentisk tysk. Jeg ELSKER det :-D

      Slet
  5. Så lækre billeder fra en lækker by ;-)

    Jeg er vild med det der med hånden...

    Kh Camille

    SvarSlet
  6. Herlige billeder. De giver mig på ny lyst til at besøge byen.
    - For Berlin er virkelig et spændende sted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er rigtig hyggelig. Og billig! :-)

      Slet
  7. Spændende by. Dejlig julegave at få :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig skøn julegave :-)

      Slet
  8. Der ser godt ud. Selvfølgelig tror vi da at du købte noget. Måske jeg skulle prøve Berlin. Hvis man bare tager afsted et par dag, tænker jeg at det ikke når at føles så "synd for mig" at tage på ferie alene. Og jeg tror storby er bedre end badeferie. Det har jeg forsøgt mig med, og det var ikke udpræget fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha. Selvfølgelig købte jeg noget! :-D
      Hvis du er til garn og hobby, tror jeg, der er mange fine steder i Berlin. Og hvis det var en materiale-indkøbstur, kunne jeg også sagtens tage afsted alene. Altså forstå mig ret - jeg er vil med at rejse med manden, men han gider jo ikke garnforretninger i længden. Og det er okay.
      Men har du set det her: https://www.facebook.com/garntrip En storbyferie med garnfokus. Jeg gad det SÅ godt!

      Slet
  9. Friedrichshain er ganske vidunderlig, som hele Berlin er det. Mine forældre har lejlighed på Friedrichshain, så vi er der ofte. Næste gang du besøger Berlin, er Frieda Hain, Liebe Küchen, og Schwester herz på Friedrichashain bestemt også et besøg værd, alle butikker ligger lige ved Boxhagener platz, hvor dine markedsbilleder måske er fra?
    Tak for hyggelige skønne billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror faktisk, at jeg var i flere af de butikker, du nævner. Gärtnerstrasse, ikk? Det er samme gade som Wollen ligger på. Og markedet var lige præcis det på Boxhagener Platz. Herligt sted :-)

      Slet

Topscorere den seneste uge