søndag den 25. maj 2014

Projekt parcelhus part 4

Siden sidst har mine forældre og jeg holdt en uges arbejdsferie i huset, og det gav et ordentligt ryk fremad med de forskellige projekter. Vi har primært arbejdet på skuret og opbevaringsrummet, som var i en frygtelig stand. Nu er det blevet megafint, og er helt klart til at blive fyldt op med forråd. Som det fremgår på billederne herunder er vi allerede lidt i gang med det.

Havens buske og træer bugner pludselig af småbitte bær, blommer og æbler og i drivhuset hænger de første spæde grønne tomater. Og dræbersneglene er vågnet af deres vinterhi, så kampen mod dem kæmpes også dagligt. SUK! De slimede sataner kan ekstremt godt lide basilikum, har jeg erfaret. Så den hjemmelavede pesto lader vente lidt på sig, desværre.

Der er også ankommet materialer til et af de STORE projekter på huset. Vi skal nemlig have muret under vinduerne på huset, hvor der ligenu er noget pladeværk af ubestemmelig karakter. Det kommer til at betyde en stor forskel for husets udseende sammen med de nye vinduer, der også er bestilt. Hvor er det fedt, omsider at kunne gå i gang med de store projekter, hvor vi virkelig kan se forskel. Det kommer jeg selvfølgelig også til at skrive mere om.

Cykelskuret har også fået en ny dør - og så er der kommet lamper op, så vi ikke længere skal famle os frem i mørket.

Klart til forråd. Jeg burde næsten have taget et førbillede, men det har jeg desværre ikke gjort. Så I må tro mig, når jeg siger, at det virkelig var i uhyggeligt, ulækker stand. Nu er der kommet nyt tag, nyt loft, fuldspartlede vægge, nye fliser og maling til, og det har gjort underværker.

Nogle af materialerne til vores Extreme Home Makeover...

Min mor har malet dørkarmene i verdens mindste fordelingsgang, og det har også ændret rummet radikalt. Det er en af fordelene ved at overtage et håndværkertilbud, at næsten alting betyder en kæmpeforandring.

Hurra! Strikketøj in da house igen. Jeg er snart færdig med det, og så viser jeg selvfølgelig frem ligesom i gamle dage før det her blev en blog om hus og have...

17 kommentarer:

  1. Hvor ser det spændende ud. Jeg kigger gerne med i "hus-og-have-sektionen" lidt endnu :-) Måske skal huset have et kælenavn, der passer i rækken af frøkenen og baronen ;-) Det er jo ikke første gang, der skal make overs på bloggen. Det er et skønt hus, I har købt. Knus Anne-Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det får sikkert et kælenavn, men der er ikke et, der har budt sig til endnu som helt indlysende :-)

      Slet
  2. Det ser så dejligt ud i jeres paracel-paradis. Den der bjælke er altså bare for cool

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig dejligt her :-) Og tak for bjælke-ros ;-)

      Slet
  3. Iha, hvor ser det spændende ud.
    Og hvor må I blive begejstret, når små forandringer kan gøre sådan en kæmpe forskel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig fedt, at der er så mange muligheder for yay-oplevelser :-)

      Slet
  4. Hold og hvor er det forrådskammer blevet lækkert! Jeg vil godt bevidne før-tilstanden, selvom det ikke var helt før jeg var der. Det er sgu blevet godt. Hvor bliver det bare megaspændende med det murværk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikk? Vi er så glade for det. Og murværket bliver rigtig godt. Håber jeg ;-)

      Slet
  5. Det bliver da bare så lækkert :o) - og mht. sneglene, så har jeg gode erfaringer med at fodre med ferromol - det er kun giftet for sneglene, ikke for hverken pindsvin eller fugle eller hvad der ellers findes i jeres have . En snegl kan blive til rigtig mange, så det er bare med at være over dem :o/

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi kører et benhårdt teamwork, der Mann og jeg. Jeg udpeger snegle og han slår dem ihjel. Men vi har godt læst op på det med ferromol. Virker det godt? For det ser lidt dyrt ud, men hvis det har god effekt, så er det jo pengene værd :-)

      Slet
  6. Der er intet som fremskridt og forandring. Og hvor er du heldig med at have søde forældre som kan give et nap med, så huset bliver opdateret et par årtier. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er SÅ heldig med dem. Det kunne ikke lade sig gøre uden dem :-)

      Slet
  7. Ih hvor er det bare spændende Asli :)
    Hvor er det bare fedt med hus og have. Også selvom strik og hækle må vige lidt plads ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er superfedt. Og jeg nyder det i fulde drag. Til næste år...så er det strik i haven med stængerne oppe. Nu er det hårdt arbejde det meste af tiden :-)

      Slet
  8. Hej Asli. Man kan lægge nogen brædder, eller store rabarberblade ud på jorden i tæt beplantede områder. Sneglene vil søge derhen hvor der er mørkt og fugtigt. Så er det bare at gå ud og lette på , hvad men nu har lagt ud, og samle kræene sammen. Jeg samle iøvrigt selv med stor succes om morgenen og aftenen, når duggen ligger, så der er fugtigt. God arbejdslyst, og fangst. Charlotte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Aha! Det er smart! Jeg tror dog, jeg vil udlicitere den opgave til der Mann. Jeg får stadig myrekryb af dem :-S

      Slet
  9. Den bjælke er bare for vild! :-D Det er modigt at I "tør". Jeg kan godt lide at følge med i Jeres make-over, så gerne flere indlæg om det

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge