tirsdag den 8. marts 2016

Glædelig kampdag

Jeg har flere gange tidligere lavet et indlæg på bloggen i anledningen af Kvindernes Internationale Kampdag. Og ja, i år har jeg lyst til at bringe det op igen, selvom (eller måske netop FORDI) det ellers er sådan lidt udskældt at være feminist i disse dage. "Nogen" mener åbenbart, at hvis der stadig er kvinder rundt om i verden, der er undertrykte og lever under kummerlige forhold, så er det feministernes skyld, fordi de ikke har gjort det godt nok. Jeg synes nok lidt, at det svarer til at bebrejde brandmændene, at der stadig er brande her i verden.

Nå, men jeg vil egentlig bare linke til en artikel om feminister og strik, som du måske kunne synes var interessant. Den er også spændende, hvis man blot er vild med strikkens historie. Læs den HER.

Denne her lille loppe inspirerer mig til dagligt at forsøge at walk the talk i forbindelse med mine feministiske idealer. Det er ikke nemt. Men hvem havde egentlig også sagt, det skulle være det.

1 kommentar:

  1. Hvor har du ret. Der er stadig kampe der skal kæmpes, og som med brandene, - der kommer nye til.

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge