søndag den 17. oktober 2010

Weekendens hårde slid

Jeg er stadig i gang med at sy børnetøj til julemarked i Odense i slutningen af november, men det går laaangsomt. Hvorfor? Fordi jeg klumrer i det (det er nok nemesis efter jeg i torsdags brægede op om, hvor fantastiske kreationer, der kommer ud af at klumre) og fordi min mors symaskine kategorisk har nægtet at samarbejde med mig i at sy pyntestikninger med denimtråd. Den er ellers ret så god og vollautomatisch i både trådoverklipning og -isætning. Som et tredje benspænd skulle jeg gennemgå mine loppeting for at finde ud af hvilke ting, der er fine nok til at komme med på marked.

Status efter i dag er, at jeg er færdig med 1 fleecetrøje, 2 par overalls udover t-shirten fra i torsdags:


Hjertefleece fra Stof2000 er blevet til en trøje i str. 3 år ca. I hætten er det stribet rib fra samme sted. Bemærk lige den fantastiske blå himmel og rim i græsset efter en frostklar nat.


Overalls i str. 1 år ca. i stof fra Stof2000 - det var disse jeg fik kludret med, men resultatet blev rigtig fint.


De har fået belægning i pink og hvidt seersuckertern og gule knapper fra Stof2000.


De stribede bukser også i str. 1 år. De er syet af en rest hvid stribet denim-agtigt stof, som jeg har købt i genbrug. Det er temmelig kraftigt, og det nægtede symaskinen altså at sy stikninger i og lavede trådsalat på bagsiden (Jeg fatter stadig ikke hvorfor, så hvis du har nogen bud, så kom gerne med dem). Efter et par forsøg blev de dog fine, men det var altså årsagen til, at de sidste billeder ikke kunne blive taget udenfor i dagslys.


De stribede bukser har fået elastik hele vejen over ryggen. Pga. det lidt stivere stof er der ikke så meget fald i som i det tyndere stof. Men jeg synes faktisk, det er blevet en rigtig sød effekt. Foerstoffet med de lækre bær er også fra Stof2000.

Jeg havde lige en periode, hvor jeg stressede over, at jeg ikke når mere, end jeg når. Men det er lykkedes mig at slå koldt vand i blodet. Jeg når, det jeg når. Det skal også være hyggeligt undervejs - fik du den, Symaskine-med-egen-vilje??!

6 kommentarer:

  1. Jeg var også begyndt at blive lidt småstresset, men nu har jeg lave en plan (skide godt, Storm ;-)). Når vi kommer hjem fra efterårsferie hos svigermor, så har jeg delt dagene ind således at jeg mandag syr net, tirsdag strikker, onsdag syr tøjdyr, torsdag laver julepynt, fredag strikker og i weekenden slapper jeg af med familien :-) Og så når jeg det jeg når :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er de skønne - er især vild med de sidste par. Du er bare sej til at sy:)

    SvarSlet
  3. Ja klumren eller ej, resultaterne ser super lækre ud :) Det der trådsalat, har du opskriften på det fra din tyske kogebog ? ;)

    SvarSlet
  4. Britta: Det er smart. Jeg har gjort nogenlunde det samme, men bare med hele uger i stedet. I den sidste uge har jeg syet børnetøj. I ugen før det handsker osv.

    Karen: Tusind tak :-) Jeg tror også, de stribede er mine favoritter indtil videre.

    Trine: Hehe. Nein, leider nicht.

    SvarSlet
  5. Du er bare så sej til at sy, og det er mine børn meget glade for ;-)
    Hilsen Gitte

    SvarSlet
  6. Hvor er de bare skønne :D jeg bliver imponeret over dine kreative evner hver gang jeg åbner din blog :D Er det din egen opskrift du har brugt her eller er det en man kan finde? :)
    Kan ikke vente til du ligger noget nyt ud :D

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge