mandag den 16. januar 2012

Orden i grejet

I forrige weekend var jeg så heldig at få en hel bærepose med gamle strikkepinde fra min Bedste. Hun sagde, at jeg bare kunne tage dem, jeg manglede og jeg var ikke sen til at takke ja.

Jeg tog hele posen med hjem og det var ikke så få strikkepinde:

Efter sortering er det blevet lidt mere overskueligt:
Jeg har købt en plastic-skoæske i Netto til 29 kr. og den indeholder nu alle rundpinde og strømpepinde - selvom jeg ærlig talt ikke ved, om jeg nogensinde får brugt de der strømpepinde, men nu har jeg dem i hvert fald. De gule etuier indeholder de almindelige strikkepinde i forskellige størrelser. De var i bæreposen fra Bedste og dem kunne jeg ikke stå for.

I Netto har de desuden cedertræsblokke ligenu. Hvis man lægger cedertræsblokke sammen med sit tøj går der eftersigende ikke møl i det. Så jeg købte to pakker. Dels til mit garnlager og dels til den lille bunke af børnetøj, jeg har strikket og hæklet. Til 20 kr. pakken virkede det som en god investering - når man nu har gjort sig den ulejlighed at strikke noget tøj, ville det jo være ret surt, hvis det var mølædt, når man skulle bruge det eller give det væk.

7 kommentarer:

  1. Sikke en skøn gave ;)

    God fornøjelse fra
    the-knitting-bee.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Dejligt med "arve-ting"! Jeg har et etui magen til i grønt, fra min olde.
    Kh Mia

    SvarSlet
  3. De er så fine, de der plasticetuier! De findes også hos både min mor og mormor :)

    SvarSlet
  4. Sjovt at se de gule etuier - min mors etui var orange, jeg vil en af de første dage spørge hende, hvor det mon blev af :)

    SvarSlet
  5. Sikke en skøn gave.
    Jeg bliver også helt nostalgisk af at se på de gule etuier. Min mors er rød eller blå. De er altså en af de skønne plastikting der findes..
    God strikkelyst.

    SvarSlet
  6. Det er lige sådan det skal være - fra den ene kreative kvinde til den anden :)

    SvarSlet
  7. Hej Knitting Bee
    Ja, det var en dejlig gave. Strikkepinde er jo faktisk ret dyre.

    Hej Mia
    Lige præcis :-)

    Hej Eva, Majken og Heidi
    Det er sjovt, at så mange kender dem. Jeg havde aldrig set dem før :-)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge