mandag den 20. februar 2012

Sløjfer

 
Jeg har brugt en variation af min butterfly-opskrift til at lave nogle hårelastikker med sløjfer på. De er lidt mindre end butterflysne.

Hvis du vil lave en magen til, skal du gøre som følger:
Slå 16 lm op og hækl 64 rækker.
Til båndet skal du slå 7 lm op og hækle 18 rækker.
Derudover er fremgangsmåden den samme som i butterfly-opskriften.

Det er et hyggeligt og hurtigt projekt til en mandag aften - og der skal kun bruges et minimum af materialer til det. God fornøjelse!

20 kommentarer:

  1. Hvor er de fine - dem må jeg bestemt prøve at lave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Camilla. Ja! Bare i gang med nålen :-)

      Slet
  2. Wow de er godt nok rigtig fine Asli!

    SvarSlet
  3. Aii hvor de gode :) Tak fordi du deler :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da så lidt, Heidi Clara :-)

      Slet
  4. Fiiine! Jeg tror, jeg skal bruge en på en hårbøjle!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Supergod ide! Jeg lavede også nogle i den oprindelige butterflystørrelse, som jeg satte på et hårspænde. Det blev også ret fint, hvis jeg selv skal sige det :-)

      Slet
  5. Sådan nogle har jeg også lavet fra din butterflyopskrift :) Elsker den fløjse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lækkert, Katrine. Har du vist dem frem? Jeg har enten været uopmærksom eller meget glemsom, hvis du har :-)

      Slet
  6. Oh hvor er de fine! Dem kunne jeg godt tænke mig at bruge som butterfly om halsen når jeg skal være fin ;)

    SvarSlet
  7. Hvor er de bare fine. Jeg har været helt betaget af alle dine fine sløjfer, men jeg kan overhoved ikke hækle. Det bliver bare nød til at lave om på nu. Min yngste må bare eje sådan nogle fine elastikker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det her er virkelig simpel hækling. Endnu mere simpelt end de stribede butterflys. Det handler bare om at hækle stramt :-)

      Slet
  8. Hvor er de skønne! :-)

    /Karen

    SvarSlet
  9. ÆV hvorfor startede du ikke for 10 år siden med dem, så kendte jeg en som helt sikkert gerne ville have et sæt i pink / lyserød og helt med glimmer på dengang... Hmm hvem mon det kan være - hint det var ikke Søren ;-)
    Kram Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er jeg lidt for sent ude. Men hvis din søn vil være hipstersmart til sin konfirmation, så skal jeg med stor glæde hækle en butterfly til ham :-)

      Slet

Topscorere den seneste uge