lørdag den 24. november 2012

Ottos navnetrøje

Der er efterhånden nogle stykker af mine veninder, som har børn. Dem strikker og hækler jeg til, når tiden er til det og ideerne melder sig. Jeg har også en veninde, der har en hund - og der er jeg ikke typen, der gør forskel, så jeg strikkede en trøje til Otto, fordi han er en lille hund, der fryser i den danske vinter.

Her er trøjen uden indhold:
Trøjen er strikket i en rest af Naturuld, som jeg fik af Anne. Det er også derfor, rullekraven er hvid - det grå garn slap op undervejs.



Opskriften er fra denne bog (som i øvrigt indeholder rigtig mange fine opskrifter)...eller dvs. jeg har taget udgangspunkt i en opskrift i den bog. Jeg har selv tilføjet navnet, og så har jeg mikset to størrelser. Nu håber jeg bare, den passer. Jeg skal nok vise billeder frem af Otto med trøjen på, når han har fået den.

17 kommentarer:

  1. Ha ha, hvor er den go'! Otto skal helt sikkert vises frem:)

    SvarSlet
  2. Det er heller ikke fair at gøre forskel :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, vel? Således blev jeg nu også leveringsdygtig i hundestrik...det havde jeg alligevel ikke forudset :-)

      Slet
  3. Det er da bare en sej Otto trøje :-)

    SvarSlet
  4. Hihi, glæder mig til at se den in action!!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig faktisk også lidt til at se den på :-D

      Slet
  5. Nej nej nej, hvor ér den altså fiiiiin!!!

    SvarSlet
  6. ha ha - det forklarer jo, hvorfor 'barnetrøjen' så så underlig ud i pasformen på det lille billede, inden jeg klikkede ind på din blog ;o)
    Otto er en heldig lille hund, der får en meget fin trøje :oD
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha! Ja, den er lidt spøjs i dimensionerne. Men Otto har også ret tynde ben. Glæder mig til at se, om den passer :-)

      Slet
  7. Havde Uffe ikke været nudist, havde jeg straks bestilt en til ham. Den er simpelthen så fin!
    Hvis nu du strikkede et telefonnummer ind på maven (af sweateren that is) kunne du udkonkurrere hundetegn/halsbånd-branchen fuldstændig og blive rig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville elske at strikke en trøje til Uffe. Hvis han pludselig bliver blufærdig, må du sige til!

      Pissegod ide med telefonummeret! :-D

      Slet
  8. Nej, hvor er den fin(:

    Du er velkommen til at kigge forbi min blog og min give away, hvor man kan vinde en vintage taske(:

    http://dyreglad-pige.blogspot.dk/2012/11/give-away-nr-17.html

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge