tirsdag den 28. juli 2015

Endnu en hæklet spilledåse

Siden jeg lavede denne her spilledåse, har jeg lavet endnu en efter en lidt anden model. Den ser sådan her ud og er blevet foræret til bedstevenindens lille stjerne:


Jeg har brugt Cecilies stjerneopskrift, som kan hentes gratis lige HER. Dog har jeg modificeret den en anelse, så der var bedre plads til selve spilledåsen. Det handler simpelthen om at tilføje et par omgange undervejs (på forsiden), så den bliver mere kuglerund end cirkelrund og flad. Men udtrykket minder meget om solen i min egen opskrift, synes jeg.

Hvis du vil have flere tip til at lave din egen hæklede spilledåse, så gå ind på det første link i indlægget her. Der er opskriften på en enkel version af en hæklet spilledåse.



9 kommentarer:

  1. Så fin er den. Og den har fast plads i lillemandens babynest (som moster Asli og har haft en finger med i spillet omkring). Han er heldig ham den lille. Og det er moren også!

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin! Jeg har også lavet flere hæklede spilledåser - men de har fået plads i maverne på dine skønne hæklede dyr! Flodhestene er så skønne, når de spiller godnatsange også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en skøn ide! Det kan være, jeg lige må arbejde lidt videre med den :-)

      Slet
  3. Den er bare sød, minder mig om søstjernen fra Hjælp Jeg Er En Fisk :)

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne :-) Denne her har dog ikke rottehaler ;-)

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Hvor er den helt fantastisk! Jeg vil kaste mig ud i den, men er dog ret ny i hæklefaget. Jeg forstår ikke helt hvordan du har gjort den orginale opskrift større og så er jeg i tvivl om det er den største af opskrifterne som du benytter? :)
    På forhånd tak!

    SvarSlet
  6. Hvor får man fat i spilledåsen?

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge