onsdag den 19. august 2015

Ny beboer i parcelhuset


For 14 dage siden blev der Mann og jeg beriget med en datter. Hun har været en hemmelighed for bloggen af flere årsager, men mest fordi jeg har været megabange for at jinxe noget ved at råbe for højt om det. Vi har selvfølgelig delt det med folk IRL (det er jo også lidt svært at skjule til sidst), men ellers har det været holdt tæt ind til kroppen. Nu er hun her og hun er helt fantastisk. Hun kom til verden hjemme i parcelhuset ved en planlagt hjemmefødsel, og det var lige som det skulle være. 

Jeg ved ikke helt, hvor stor en rolle, hun kommer til at spille her på bloggen. Nok mest i form af de ting, jeg hækler og strikker til hende. Jeg har selvfølgelig lavet en masse til hende og hendes værelse. Det kommer jeg til at vise frem i løbet af den kommende tid og forhåbentlig kan det være til inspiration derude.

På billedet ligger hun på Amagertæppet, som jeg strikkede i efteråret. Læs mere om det HER.

54 kommentarer:

  1. Ej, hvor en skøn overraskelse :-) stort tillykke til jer alle tre :-D

    SvarSlet
  2. Tillykke med hende, hun ser sød ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lea. Hun er også rigtig sød ;-)

      Slet
  3. Ååååhr, så sød. Kæmpestort tillykke!

    SvarSlet
  4. Stort tillykke med familieforøgelsen - sikken dejlig nyhed.
    Synes også det var længe siden vi havde hørt fra dig ;-)
    Hvor er hun en køn lille skabning - tillykke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja sådan en graviditet kræver nogle kræfter, så det blev ikke til så meget krea i starten og siden har det mest været babystrik og det har jeg ikke villet lægge ud, før jeg var klar til at fortælle om hende ;-)

      Slet
  5. Stort tillykke! Sikke en dejlig hemmelighed :-). Så sent som i morges kom jeg til at tænke på, at det var længe siden, jeg havde hørt dig med trafikmeldinger på P4, og det savner jeg! Men du er altså lovligt undskyldt <3 Kh Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh. Det var sødt sagt, Lotte. Tusind tak for det! Jeg har også savnet at være i radioen, men at være gravid er hårdt for nattesøvnen og det var svært at forene med morgenvagterne fra kl. 5.00. Heldigvis har jeg nogle søde kolleger, som har sørget for, at jeg kunne slippe for morgenvagterne, da jeg fik brug for mere søvn ;-) Og jeg vender stærkt tilbage. Men lige nu er det også rart at være hjemme i sin lille boble :-)

      Slet
  6. Stort stort tillykke - den nok aller bedste hemmelighed i hele verden der kan blive afsløret. Hvor ser hun skøn ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har været en skøn ting at gå og gemme lidt på. Selvom det jo som nævnt ikke har været så hemmeligt "ude i den virkelige verden" :-)

      Slet
  7. Tillykke tillykke tillykke til jer alle tre! at få børn er det største og bedste i hele verden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Dorte. Vi føler os i hvert fald meget heldige, at vi skulle få lov at opleve det :-)

      Slet
  8. Vildt at du har kunne holde det hemmeligt, et kæmpe tillykke og hvor er hun nuttet

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha. Ja, det har også været svært. Og jeg har været liiiiige ved at skrive om det flere gange, men så har jeg alligevel ikke turdet få det ned på skrift. Det lyder måske fjollet, men på den måde er jeg lidt overtroisk :-)

      Slet
  9. Det er rigtig laenge siden jeg har laest med i blogverdenen og saa landede jeg lige praecis paa denne dejlige besked. Tillykke med det lille vidunder, hvor er hun soed!

    SvarSlet
  10. Sikke en overraskelse! Kæmpe stort tillykke søde Asli! Hun ser skøn ud :) glæder mig til det bliver min tur. Lige om lidt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har været så hyggeligt at følge med i dine forberedelser. Du har lavet så mange fine ting :-)

      Slet
  11. Hvor er hun fin og stort tillykke med hende 😃

    SvarSlet
  12. Kæmpe stort tillykke Asli
    Hvor dejligt. Syntes også det er lang tid siden jeg har hørt dig i trafikradioen på P4

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Jannie. Jeg har også savnet at være i radioen, men at være gravid er hårdt for nattesøvnen og det var svært at forene med morgenvagterne fra kl. 5.00. Heldigvis har jeg nogle søde kolleger, som har sørget for, at jeg kunne slippe for morgenvagterne, da jeg fik brug for mere søvn ;-) Og jeg vender stærkt tilbage. Men lige nu er det også rart at være hjemme i sin lille boble :-)

      Slet
  13. Wow hvor er det stort. TILLYKKE

    SvarSlet
  14. Tillykke, et nyt liv starter, ikke kun for hende men for hele familien:)

    SvarSlet
    Svar
    1. I den grad! Vi mærker det selvfølgelig allerede, men glæder os meget til at se det folde sig mere ud, alt det nye :-)

      Slet
  15. Stort tillykke Asli! Hvor er det bare dejligt at høre at fødslen gik som den skulle. Du har virkelig gået stille med dørene, kan godt forstå det. Tillykke med jeres nye rolle som forældre.
    Knus

    SvarSlet
  16. Det var da en dejlig hemmelighed, tillykke med den lille guldklump, hun ser bare skøn ud ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun er så skøn, så skøn! Tak, Trine :-)

      Slet
  17. Åh hvor dejligt. STORT tillykke med familieforøgelsen.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  18. Tillykke ! hvor er det bare dejligt for jer. Sikken sød lille pige :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun er så sød, kan du tro! Og tusind tak, Mona :-)

      Slet
  19. Tillykke. Hvor er hun dog sød :)

    SvarSlet
  20. Stort tillykke med hende :)

    SvarSlet
  21. STORT tillykke med hende :-) Den søde hemmelighed har du holdt godt på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er nok lidt overtroisk på den måde. Jeg turde ikke skrive om det, før jeg havde hende sikkert herude hos os :-)

      Slet
  22. Yndig, bedårende, sød. TIllykke med hende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du smelter et moderhjerte! Og har selvfølgelig ganske ret ;-) Tusind tak.

      Slet
  23. Stort tillykke med lillepigen! :) Det var en dejlig overraskelse at læse om her på bloggen! :) Super flot tæppe hun ligger på! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Rannvá :-) Også for kommentaren om tæppet. Det er et amager-tæppe til en amagerpige :-)

      Slet
  24. Tusind mange gange tillykke med hende

    SvarSlet
  25. Hold da op en hemmelighed- STORT tillykke :-) glæder mig til at følge dine fine ting til pigen fremover :-)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge