lørdag den 22. august 2015

Projekt parcelhus: Børneværelset

Da vi fandt ud af, at vi skulle være forældre, kom der lige pludselig en deadline for at få parcelhus-projektet færdigt. Eller i hvert fald så færdigt som muligt. Det er vi faktisk nået nogenlunde i mål med, men der mangler stadig et par småting i bryggerset, som er det sidste ufærdige rum. Men vi lykkedes med at få et rum færdigt til vores datter. Selvom hun stadig sover hos os i soveværelset, så er det her, vi har pusleplads og det er rart, at det er et helt færdigt rum, som hun langsomt kan vænne sig til at være i.

Alle møblerne i rummet er genbrug, og på den måde ligger det fint i tråd med hvordan resten af huset er indrettet. Det lyserøde element løb langsomt af med mig. Det var egentlig ikke meningen, men så skulle lænestolen ombetrækkes, og jeg faldt for det sarte rosa møbelstof i Stof og Stil og så var stilen ligesom lagt...

Værelset er ikke så stort. Til gengæld er der højt til loftet, og ligenu er der i hvert fald ikke brug for mere plads. Hvis/når det kommer, må vi få en lys ide mht. indretningen.

Her kan I se, hvordan der ser ud på børneværelset:

Jeg har længe vidst, at jeg gerne ville have en Leanderseng til børneværelset, men de er temmelig pebrede. Heldigvis flaskede det sig sådan, at en veninde havde en brugt til salg og så slog vi til. Jeg elsker, at den både er pæn og praktisk samtidig.

Stolen er et arvestykke fra min faster, og den har så fået et nyt betræk i anledningen af, at den er blevet forfremmet til amme-stol. Gulvtæppet har jeg selv hæklet, og der kommer en DIY til det her på bloggen i nær fremtid.

Loftslampen er købt på Instragram hos @davids_engle_salg

Puslepladsen er hjemmelavet. Det er en gammel IKEA-kommode, som vi har lavet en ekstradyb plade til og sider. Efterfølgende er den blevet malet ligesom reolen ved siden af, som er kommet med fra der Manns lejlighed.

Puslepuden har min mor syet af voksdug fra Stof og Stil.

Ja, vores datter har også en Jellycat-bamse... En løve til en pige født i løvens tegn.

 Postkort fra dygtige Nanna pynter over puslebordet.


Lyskæde fra lageret sørger for afdæmpet belysning til at skifte ble om natten.

Det lille runde bord ved siden af ammestolen er eneste nye møbel. Det er købt i Søstrene Grene. Kaninlampen på bordet har jeg med fra lejligheden.

5 kommentarer:

  1. Såååå fint :) :) :) er vild med ammestolen og tæppet, men det hele er bare så fint og gennemført :)

    SvarSlet
  2. Det er bare blevet så flot, stilrent og sødt :-)
    Meget smukt indrettet og rigtig god charme med genbrug :-)
    Hilsner om en dejlig søndag :-)

    SvarSlet
  3. Very interesting blog. A lot of blogs that I see these days don't really provide anything this interesting. But I'm definitely interested in this one more than any other blog. Just thought to share my views on this to let you know how useful these articles are. Thanks.v

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge