onsdag den 23. september 2015

Babystrik på pinde 3

Da jeg fandt ud af, at der var en lille ny parcelhusbeboer på vej, var jeg nødt til at geare lidt ned for arbejdet med at renovere parcelhuset. Der Mann nedlagde faktisk direkte veto mod, at jeg fortsatte med at male og klatre på stiger osv. Så blev der pludselig god tid til at strikke og hækle igen, og jeg gik i gang med at arbejde mig igennem mit omfattende garnlager.

Jeg har f.eks. strikket næsten alle modellerne i Lene Holme Samsøes Babystrik på pinde 3, som allerede stod i mit krea-bibliotek. Jeg har strikket flere forskellige størrelser, så der er strik til det næste års tid frem, for jeg vidste jo ikke, om der ville være tid til krea efter pigen kom til verden. Og så er det jo også begrænset, hvad man har brug for af strik i august.

Her er tre af de modeller fra Babystrik på pinde 3, som jeg fik strikket:



Alle modellerne er strikket i alpaca fra Hjertegarn. Jeg var så heldig at arve en stor pose af det på et tidspunkt, og det er nu blevet omsat til en masse lækkert babytøj.

12 kommentarer:

  1. Hun bliver da velklædt flot

    SvarSlet
  2. Mega flotte! De der veste der - dem brugte Alfred hele sidste vinter, de er geniale til lige at give ekstra varme i de kolde måneder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg skal have strikket nogle flere, kan jeg godt se. Vi bruger dem allerede dagligt :-)

      Slet
  3. Nøj, det er en flot farve til den rillecardigan! Hun bliver den varmeste og fineste lille pige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også tosset med den auberginefarvede :-)

      Slet
  4. Hvor er de fine, der er bare så mange fine opskrifter i den bog:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en superlækker bog. Jeg har næsten strikket alle modellerne :-)

      Slet

Topscorere den seneste uge