fredag den 11. september 2015

Samlebånd

Nå, men har du så fået strikket noget til pigen, Asli? Øh ja!! Pindene har været glødende og det har været både sjovt og hyggeligt at strikke børnetøj til eget forbrug. Jeg har primært strikket af garn fra lageret, men jeg har også investeret i en smule nyt. På den kreative messe i Middelfart i foråret købte jeg f.eks. forsyninger til Samlebånd af Bente Geil.

Trøjen er strikket i Geilsk uld/bomuld og til sådan en lille størrelse (denne her er str. 1 år) skal der bruges tre nøgler, så det kan næppe ruinere nogen. Og den er rigtig sjov at strikke! Ikke mindst er det en fornøjelse at strikke efter en opskrift, som er supergennemtænkt. Det er ikke fordi, jeg har noget imod at gøre egne erfaringer, når jeg strikker, men det er jo lidt træls, hvis den første model har en masse begynderfejl, som skal rettes i model nr. 2. De fejl har Bente Geil gennemtænkt, og hvis man bare følger opskriften slavisk, så får man et flot resultat. Også med den første model!

Trøjen har en hestetømmekant hele vejen rundt, og jeg troede, det ville komme til at tage en evighed at strikke den, men det gik faktisk overraskende hurtigt.

Knappen er en gammel metalknap, jeg lige havde på lager.

Jeg valgte en mørk grå i stedet for den sorte, som modellen oprindeligt er strikket i. Den er lidt mere blød mod den råhvide, men det er selvfølgelig en smagssag.

Opskrift og garn kan købes HER.

I løbet af den kommende tid vil jeg vise flere af de ting, jeg har fået strikket til pigen. Forhåbentlig kan det være til inspiration for folk med små børn i familien eller nogen på vej.

13 kommentarer:

  1. Den er simpelthen bare så sød, jeg har også strikket et par stykker {;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal også strikke flere. Det er helt sikkert :-)

      Slet
  2. Den er bare rigtig sød!
    Jeg kan godt lide en hestetømmerkant - den giver en flot finish!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den giver lige det sidste touch, den kant :-)

      Slet
  3. Den er super skøn, har selv lavet en for rigtig længe siden, måske skulle jeg bare lave en igen, kender jo en lille pige som sikkert kunne bruge en

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes i hvert fald, modellen er rigtig sød :-)

      Slet
  4. Hvor er den flot ven! Hun bliver sgu den mest stilige baby på Amager, lille frøken T!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun er i hvert fald vel-ekviperet i strik ;-)

      Slet
  5. Så veldig fin! Og så fine detaljer!

    SvarSlet
  6. Thank you, your experience is quite encouraging to me. I think this is the best option for me at the moment.

    SvarSlet
  7. De knapper har jeg også på lager:-)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge