mandag den 22. juli 2013

Kolonihave

Der Manns forældre har en kolonihave, som vi har fået lov at låne, mens de er på ferie. Det er SÅ dejligt, for det giver os mulighed for at lege ferie, selvom vi stadig arbejder. Jeg er ret vild med den ide....og med kolonihavelivet generelt, fordi det minder så meget om camping, som jeg jo elsker, men med have. What's not to love?

Solen brager ned, og jeg kan ikke få nok. Ikke ét ord om "i overkanten" herfra. For temperaturer i omegnen af 30 grader betyder nemlig, at man må gå ind i skyggen og forholde sig helt i ro, mens man drikker rød saft og spiser chokoladekiks og det er jo også dejligt. Jeg håber bare, det holder, til jeg når min rigtige ferie.

Det allermest nødvendige fra købmanden (jaja, det er en almindelig Fakta, men jeg vil insistere på at kalde den "købmanden" - det lyder bare mere som sommerferie, synes jeg).

 Morgenmad i haven. Allerede der var det så varmt, at vi måtte ind i skyggen.


Haveforeningen har verdens hyggeligste (og mindste) bibliotek.

Lige rundt om hjørnet ligger måske Danmarks bedste isbiks. Ja, det er store ord, men de lever op til dem.


Mmmm....Min er med rabarbersorbet og mandel-chokolade. Jeg fik også afprøvet havtornsorbet og nutella-kiks. Havtornsorbeten er favoritten indtil videre. Det er virkelig lækkert!


Cafe 8-tallet med Amager Fælled i baggrunden.

Søndag aften, en ny uge truer. Lykken er at dele en bundsjat hvidvin direkte fra flasken, fordi man ikke gider vaske glassene op.

20 kommentarer:

  1. Det ser fantastisk og meget sommerferie-agtigt ud, så bliv du bare i illusionen : ) skønne fotos.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gør alt, hvad jeg kan for at blive i illusionen :-)

      Slet
  2. Hvor ser det altså også bare hyggeligt ud - næsten som ferie! Fedt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig næsten som ferie :-)

      Slet
  3. Kan kun give dig ret mht. Ismageriet! Simpelthen verdens bedste is! Min yndlings er den med lakrids og hvid chokolade.. Mums...;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den overvejede jeg også. Men jeg skal jo heldigvis have mange flere is derfra, inden sommeren er slut :-)

      Slet
  4. Ja...what´s not to love ;)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  5. Hvor ser det skønt ud - og hold op, der er meget lækkert mad :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig. Af den rigtig gode slags, der sætter sig på sidebenene i løbet af nul komma fem :-)

      Slet
  6. Bliver sgu helt rørt! Og jeg kender dig ikke engang. Det ser så skønt og lykken springer ud i hovedet på en. God sommer-næsten-ferie :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh! Hvor er du sød :-) Men ja, det er meget idyllisk. Og vi er glade :-)

      Slet
  7. Det ser dejligt ud, fantastisk som man kan nyde en næsten-ferie når man er et andet sted og vejret er som man kan lide det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det handler også om ens egen tilgang. Vi kunne også vælge at brokke os over, at vi ikke har ferie nu, hvor solen skinner. Men det vælger vi at lade være med :-)

      Slet
  8. Åhhhhrrr hvor ser det bare hyggeligt ud!!!! Den is SMAGER FANTASTISK - intet mindre ;-) lækre billeder

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis. Godt at sommeren kun lige er begyndt :-)

      Slet
  9. Hvor både ser og lyder det helt igennem lækkert, hygsomt og afslappet!
    Jeg har altid gerne villet have en koloni have...MEN nu har vi ligesom allerede et helt almindeligt parcelhus hvor er der mere end rigeligt at holde. Så jeg tror ikke helt det ville fange an, uden at blive en pligt-ting. Men hvor ville jeg elske at have det som fristed - nøøøj hvor skulle jeg bare gå "mormor-amok" med blomstrede ting, pasteller og nips alle steder....:-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bestemt afslappende :-) En af grundene til, at jeg er så forelsket i kolonihavetanken, er netop, at jeg bor i en 2-værelses lejlighed. Pludselig føles den ikke helt så trang mere, når man har muligheden for at komme lidt på græs...altså til låns, men alligevel ;-)

      Slet
  10. Hvor er det et skønt indlæg. jeg krydser fingre for at vejret holder til I skal holde ferie.

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge