torsdag den 17. oktober 2013

Norsk tv til (strikke)nørder

NRK (Norges svar på DR) har haft ramt lidt af en guldåre med noget så usandsynligt som marathon-transmissoner af tog- og færgeture, der tager timevis...eller for færgerutens vedkommende: dagevis. Da jeg først hørte om det, synes jeg, det var helt vanvittigt, men det viste sig at være forunderligt fascinerende at kigge på et tog bevæge sig igennem et landskab i realtime. Nu har de så fået en anden verdensklasse ide, deroppe i Norge. D. 1. november sender de nemlig et marathon-program om strik. Omdrejningspunktet er en australsk rekord i disciplinen "fra får til færdig sweater" på 4 timer og 51 minutter (ja, det var fire timer og enoghalvtres minutter!!!), som de vil forsøge at slå. På den tid skal de nå at klippe et får, karte ulden, spinde det til garn, farve garnet og strikke selve sweateren. Wow!

Programmet bliver selvsagt en all-nighter. De begynder kl. 19.40, men som jeg læser det, begynder selve rekordforsøget først ved midnat. Jeg synes, det lyder drønspændende, og derfor har jeg allerede ryddet kalenderen og råbt "helle for fjernbetjeningen" til der Mann. Hvad med dig? Kunne du finde på at se en norsk helnatstransmission om strik? Hvis du kunne, kan du læse mere om projektet HER.

4 kommentarer:

  1. Ja det kunne jeg faktisk, men jeg tror ikke manden min er med på det... Har boet i det skønne skønne land og taler sproget, elsker deres gode udsendelser, også om naturen, hurtigruterne og togturene.... Så måske jeg skulle lure på om det kunne lade sig gøre!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da en god ide. Og manden kan vel sendes ud af huset/stuen for en enkelt aften? :-)

      Slet

Topscorere den seneste uge