tirsdag den 28. oktober 2014

Projekt parcelhus part 12

Vi har kastet os over endnu et af de store projekter i huset: Køkkenet. Vi skal ikke have nyt køkken, men det gamle skal friskes op. Huset har et skønt Tectumkøkken, og selvom man selvfølgelig kan se, det er fra 1974, så er det stadig alt for godt til at blive kasseret. Vi har på ingen måde råd til et køkken i tilsvarende kvalitet. Men der kommer nye fliser på væggene, nye bordplader, vi ændrer på arbejdshøjden, rykker rundt på elementerne og tilføjer nye, gamle elementer. Så det kommer til at føles som et nyt køkken, når vi er færdige. De fleste køkkenelementer har dog været pillet ned siden juni måned, og siden da har vi levet med en primitiv version med minimal bordplads og komfuret stående i bryggerset. Så vi (især mig) GLÆDER os til at blive færdige.

Derudover har vi taget pejsen i brug igen. Vi har stadig ikke fået sat radiatorer op i huset (de blev pillet ned i forbindelse med murerprojektet), og selvom det har været et mildt efterår indtil videre, så var det efterhånden blevet lidt råkoldt om morgenen. Også indenfor. Det betød, at vi måtte rykke rundt på vores midlertidige soveværelse i stuen, og vi er nu ude i den fjerde soveværelseskonstellation siden marts. Og der kommer flere inden vi rykker ind i det rigtige soveværelse. Til gengæld har vi så ligenu pejs i soveværelset og det er drønhyggeligt!

Nåja og vi har holdt vores første friweekend i huset siden marts måned. Vi har jo været på flere ture i weekenderne, men vi har ikke prøvet at holde weekend i huset uden husarbejde endnu. Det var VILDT! Og selvfølgelig arbejdede vi også lidt på huset alligevel, men det gav os en forsmag på, hvordan livet med et færdigt hus bliver. Vi trillede på genbrugspladsen med traileren og gjorde ordentligt rent og havde god tid til maden om aftenen. Sikken en luksus.

Midlertidigt køkken.

Nu med nye fliser.

Vi ville egentlig have haft kvadratiske 10 x 10 cm fliser, men de var pludselig ikke til at opdrive til en rimelig pris. Så vi endte med at købe et restparti af aflange fliser, som vi fik en god pris på. Nogen gange er den slags tilfældigheder bare svineheldige, for jeg tror, det bliver endnu bedre med de her fliser.

All-in på hygge da vi havde fri-weekend. Jeg havde lavet fire italiensk-inspirerede retter.


 Vores "nye" soveværelse.

8 kommentarer:

  1. Hvor er det en god ide at beholde kvalitet. Mange skifter alt når de flytter i hus uden at skele til om noget kan bruges igen....
    God arbejdslyst. jeg glæder mig til at se det når det bliver færdigt.
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg krummer også tæer over nogle af de køkkener (og andre fine ting), der bare bliver smidt ud. Det er nærmest blasfemi i mine øjne. Men sådan er vi jo forskellige :-)

      Jeg kan forhåbentlig snart vise det nye, gamle køkken frem :-)

      Slet
  2. Det bliver så fint så fint. God arbejdslyst!

    SvarSlet
  3. Det er altså så spændende at følge med. Dejligt du viser frem.
    Skønt med lidt hygge i vindueskarmen allerde.
    Kh Jonna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er virkelig positivt overrasket over den modtagelse mine hus-indlæg har fået. Det er fedt, at du og andre synes, det er sjovt at følge med i :-)

      Slet
  4. Det er godt nok en ordentlig omgang det hus får - men hvor bliver det bare godt.
    Og spændende med køkkenet - det glæder jeg mig til at se.
    Jeg har selv et ældgammelt køkken - og her snakker vi ikke 'kun' 70'erne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha. Ja, det får den helt store tur, men det bliver nemlig godt. Jeg ville heller ikke have noget imod et endnu ældre køkken. Jeg har tidligere kigget på huse med gamle snedkerkøkkener, og det er bare SÅ flot :-)

      Slet

Topscorere den seneste uge