onsdag den 9. december 2015

En tilføjelse til det hæklede krybbespil

For to år siden hæklede jeg et krybbespil til min mor efter opskrifterne i bogen Hæklet julepynt af Maja Hansen. (Du kan se det HER). Lige siden dengang har vi snakket om, at der egentlig manglede nogen hyrder og en engel i det der krybbespil. Sidste år i december blev det ikke til så meget hækling, så i år SKULLE det være. Jeg nåede at få hæklet et par hyrder og nogle får. Englen må komme i tredje omgang.


Der er ikke nogen opskrift på hyrder og får i bogen, så jeg måtte freestyle lidt. Jeg har selvfølgelig brugt grundopskriften på hoved, krop og arme til hyrderne, men fårene er fri fantasi. Et stående og et liggende.


Hyrdestavene har jeg lavet i fimoler, hvilket egentlig er snyd, men jeg kunne ikke helt gennemskue, hvordan jeg skulle hækle en hyrdestav.

12 kommentarer:

  1. Ihh, hvor er det fint!! Gid, jeg havde tid!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det tager lidt tid. Det er et værre pillearbejde :-D

      Slet
  2. Hold nu kæft mand, det er fint👌🏼👌🏼👌🏼

    Www.slinkypiinky.dk

    SvarSlet
  3. Du er så vild.. hvor er de fine ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Njaa...det er et spørgsmål om tålmodighed :-)

      Slet
  4. De er noget af det sødeste julepynt jeg længe har set :-)
    Glædelig juletid og velkommen forbi mig, har to kreative jule giveaways.
    Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er supergodt tænkt af Maja. Der er mange søde ting i bogen :-)

      Slet

Topscorere den seneste uge