torsdag den 24. december 2015

Julekort fra frøkenen og baronen 2015

Kære du som læser med herinde

Traditionen tro skriver jeg en lille julehilsen med et tilbageblik på året, der er gået.

På det personlige plan er den altoverskyggende begivenhed selvfølgelig, at vi blev forældre til en dejlig, lille pige i august. I virkeligheden er det sådan en ting, man ikke burde skrive om i sammenligning med andre ting, for alt andet blegner ved siden af. Hun blev født herhjemme i parcelhuset ved en planlagt hjemmefødsel, og det var den skønneste oplevelse, og lige som vi havde drømt om. Dagen forinden havde vi ordnet de sidste ting i vores bryggers, og selvom vi nok aldrig finder ud af, om der var en sammenhæng ml. at huset stod færdigt og fødslen gik i gang, så har jeg mine teorier. Og ja, årets anden store ting (på en temmelig fjern andenplads) var, at vi blev færdige med huset - så færdige som man nu bliver med sådan et hus. Vi har stadig ønsker og drømme, men som en god ven sagde "Det ville jo også være trist, hvis man var holdt op med at drømme". Således er næsten 2 års slid forbi, og vi nyder, at vi efterhånden kan bruge vores weekender på andet end husarbejde. Og selvom de aldrig ville indrømme det, så tror jeg også, at mine forældre sætter pris på at slippe for 600 km i bil hver weekend.

På det kreative plan har meget også kredset om familieforøgelsen. Jeg har strikket og hæklet som en besat til den lille, og jeg har kun fået vist en brøkdel frem herinde. Jeg har tilføjet to nye par til min lille zoo af tykke dyr, og der kommer flere til næste år. Jeg kan ligesom ikke lade dem ligge, og der dukker hele tiden nye ideer op.

Selvom meget af året har stået på barsel, så nåede jeg alligevel lidt omkring i 2015. Jeg var på messe i Rødovre og i Middelfart med Fox og Jane i foråret, og i oktober var jeg med min mor og min datter i Fredericia som besøgende. Jeg håber på at kunne genoptage aktiviteterne med garnnørderi i løbet af 2016.

Mange af mine kreative kumpaner i Blogland har efterhånden henlagt deres aktivitet til Instagram, og der følger jeg også ivrigt med (og deler lidt af hverdagen herhjemme). Men jeg er stadig ikke klar til at opgive min platform herinde. Planen er helt klart at fortsætte med jævnligt at vise frem. Jeg skylder stadig et par husindlæg bl.a. Jeg vil slutte med et TAK! og glædelig jul til jer, der følger med.

Kærlig hilsen,
Asli
og frøkenen og baronen


13 kommentarer:

  1. Glædelig jul til dig og din familie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, og godt nytår til dig :-)

      Slet
  2. Kære Asli
    Rigtig glædelig jul til dig og din lille familie.
    I år har jeg haft fornøjelsen af at hækle dine flodheste, og det var virkelig en fornøjelse med sådan en gennemarbejdet opskrift, det skal du have tak for.
    Jeg glæder mig til fortsat at følge dig her i blogland.
    Håber du får et dejligt nytår
    hilsen Trine F

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Trine. Tusind tak for din tilbagemelding. Det glæder mig oprigtigt, at opskriften føles nem at gå til. Også godt nytår til dig :-)

      Slet
  3. Glædelig jul til jer også! Lyder om et gennemført dejligt år :) hepper på, at du ikke opgiver blogland - instagram er bare ikke det samme!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Som sagt: Jeg bliver! De to ting kan noget helt forskelligt :-) Godt nytår!

      Slet
  4. Glædelig jul - er særligt glad for at høre, at du heller ikke er klar til at opgive bloglandet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Instagram er sjovt og dejligt nemt. Men jeg synes stadig, bloggen er bedre til at vise strikkede og hæklede ting frem. Man kan bedre se detaljerne herinde. Godt nytår :-)

      Slet
  5. Rigtig glædelig jul.
    Jeg bliver nød til at spørge til dit juletræs tæppe. Jeg har et stort ophæng med der samme motiv, jeg har arvet efter min mor. Det kom op at hænge hver jul, og det er første gang jeg ser noget med samme motiv.
    Ved du hvor motivet er fra? Det er jo fantastisk som juletræstæppe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Juletræstæppet har min mor syet til mig. Hun har mønsteret fra en gammel arbejdskollega, men mente, at det måske havde været med Familie Journalen engang. Hos os er det en relativt ny opfindelse - jeg har fået det for under 10 år siden :-)

      Slet
    2. Så kan jeg måske finde det den vej. Mine forældre læste familie journalen hver uge så længe jeg kan huske.
      Det er ikke jul uden nissefar og nissemor og vores er fra da vi var børn, så i hvert fald 30 år har det på bagen..
      Godt nytår 😁

      Slet
  6. Hej Asli - dejligt at kunne følge lidt med i store og små begivenheder her på bloggen. Lad os endelig holde fast ved blogland - den kan noget andet og mere end indstagram. :o) Godt nytår til jer - og endnu engang tillykke med den lille.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis, Mona. Med de mange timer vi bruger, på vores projekter, så fortjener de også at blive vist frem med detaljer, synes jeg. Men instagram er sjovt og nemt "til hverdag" :-) Også godt nytår til jer.

      Slet

Topscorere den seneste uge