torsdag den 23. juni 2016

Projekt have #2

Vi er så småt kommet i gang med nogle af de projekter, vi skal have lavet i haven. Vi tager det dog i et noget andet tempo end husprojektet. Dels fordi vi har fået barn og dels fordi det ikke haster på samme måde som med huset.

Foreløbigt er vi i gang med kategorien ryd "bedene for uønskede planter" og "byg diverse indhegninger". Se her:

Mine forældre var her på forlænget weekend, og de byggede et nyt stakit, som hegner baghaven inde. Tanken er, at barnet kan lukkes ud og lege, uden at man skal bekymre sig om, hvor hun forvilder sig hen. Der stod et pilrådden stakit i forvejen, som ikke kunne reddes, så en udskiftning var nødvendig.

Den anden del af indhegningen er en låge om mod vores indgangsparti. Der stod en ret stor sommerfuglebusk lige på hjørnet her, og den måtte desværre lade livet. Men det gav så også mulighed for at rette fliserne op, og så sætter jeg nogle krukker med blomster her, så der kommer lidt liv igen.

Det her bed er blevet befriet for et par store grantræer, efeu og skvalderkål. Og jeg har kastet mig ud i mit første forsøg med at klippe en buksbom....der er plads til forbedring. Planen er et staudebed af en art her, men der skal lige fræses først.

Vi har arvet en masse krukker af mine forældre.

Foran vores køkkenvindue har jeg lavet en lille planteskole med planter, jeg har købt via en gruppe på Facebook, hvor privatpersoner sælger og bytter aflæggere af deres egne planter. Genialt koncept! De skal selvfølgelig ikke stå i spande, men det var lige det, jeg havde ved hånden, da jeg fik planterne. Og de er nødt til at stå lige uden for døren, så jeg husker at vande dem.

Status ligenu er så, at der skal males stakit, og ryddes flere bede for efeu. Men status er også, at jeg forvred mit knæ i kamp med en busk, der lige skulle beskæres en anelse, så jeg er ikke så kampdygtig udi i havearbejde lige pt. Ak, ukrudt løber jo (desværre) ingen vegne.

2 kommentarer:

  1. Hvad er det for en Facebook-side? Skal nemlig også i gang med at anlægge staudebed, så al inspiration og besparelser er velkomne.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den hedder Plantebytte og salg på Amager. Der er også en langsdækkende version, der hedder Plantebytte Centralen :-)

      Slet

Topscorere den seneste uge