mandag den 28. januar 2013

Arne og Carlos strikkefølgeton #2

Det er gået helt forrygende med at genoptage strikningen på Spaceinvaderen, og jeg er nået meget længere, end jeg troede, jeg ville. Jeg er faktisk næsten færdig med mønsterstykket.



Nu har det forbandede vægelsind så ramt mig igen. Jeg er i tvivl om to ting:
1) Jeg tror, jeg har strammet garnet for meget igen, igen, igen ved de store monstre. Det er ret svært at undgå, når man skal sno garnet, synes jeg. Så det skal måske pilles op og strikkes igen....argh!
2) Jeg er kommet i tvivl om den tredje farve. Egentlig havde jeg bestemt, at det skulle være lyserødt, meeen måske kunne det også være meget pænt med orange? Suk, altså!

Nå, men mens jeg overvejer de to ting, vil jeg i stedet kaste mig over ærmerne. Før jeg gik i stå med strikningen i foråret, havde jeg strikket et halvt ærme, så det kan jeg måske nå at blive færdig med til næste mandag.

17 kommentarer:

  1. Jeg kan godt li den lyserøde , men prøv dig frem og se hvordan det ser ud med orange:)
    Jeg strikker begge ærmer på en gang, så de bliver helt ens, strikker dog mønster hver for sig. Så slipper du for det trælse 2. ærmer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg begyndte på ærmet, før jeg hørte om at strikke to på én gang. Så nu strikker jeg dem hver for sig. Det er også okay :-)

      Slet
  2. Om garnet er strammet for meget har jeg ikke forstand på, da jeg endnu ikke har turdet kaste mig ud i mønsterstrik, men selvom lyserød normalt er total hadefarve hos mig, så er det den jeg stemmer på i denne sammenhæng.
    MVH Rikke

    SvarSlet
  3. Jeg synes orange ville klæde den rigtig fint, men det er jo nok smag og behag.

    /Lea Binta

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er lidt forskellige bud. Men tak for inputtet :-)

      Slet
  4. Hvor er den altså bare rigtig fin Asli! Jeg hopper på den lyserøde

    God dag til dig:-)

    SvarSlet
  5. Jeg hopper på den orange :o) er spændt på at se hvad du vælger og at se slutresultatet. Håber ikke du bliver nødt til at trevle op igen igen - på den anden side, heller ikke fedt hvis ikke du er tilfreds! Fortsat god fornøjelse med spaceinvaders :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er jo altid en opvejning det der med, om man skal pille op. Jeg tror lige, jeg må have nogle mere trænede øjne til at kigge på det :-)

      Slet
  6. jeg ville foretrække enten en orange eller en klar rød - ikke lyserød.
    sej trøje i øvrigt. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en rigtig fin model. Tak for farve-input :-)

      Slet
  7. Lyserød eller rød helt klart. Asli, du er en af de få jeg kan sige at de har humor med garn.;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Maiken. Det er jeg virkelig glad for, at du siger!! :-) Og tak for farveinput.

      Slet
  8. Måske en lime ?,jeg tror ikke du har strammet for meget,tit retter det sig efter vask,prøv at ´rykke´lidt forsigtigt i det,det må gerne kunne give sig en lille smule,er det for stramt er du ikke i tvivl når du ´rykker´lidt i det,ellers lyt til mavefornemmelsen,den har desværre ALTID ret

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge