onsdag den 8. september 2010

Indian summer

Kig lige ud af vinduet engang - hvad mener du om det lys? Det er da fantastisk! Jeg har også været træt af, at sommeren tilsyneladende var ovre, og nej, temperaturene er da heller ikke, hvad de har været. Men så meget desto mere lykkelig kan man blive over et par dages indian summer. Denne her tid på året er en af mine favoritårstider. Lige om lidt vil man kunne opleve en eksplosion af farver - og fik jeg nævnt lyset?

Men solen skal nydes nu, for før vi aner det, er det farverige, dejlige efterår blevet til det brune, grå og smattede efterår. Så jeg har hevet hynderne ud på altanen, og nyder en kop te i solen. Og det giver mig også lige lejlighed til lidt show off af de hynder, som jeg for efterhånden flere måneder siden syede til altanmøblerne. Endnu en farveeksplosion:


Min yndlingskrog på altanen, hvor man kan sidde i læ med stængerne oppe. Møblerne er fra Ikea, og bænken er custommade af min far. Jeg ville gerne have en bænk langs glaspladen ind til naboen, men det kunne man ikke få. Så vi købte to anretterborde i samme serie som bordet og stolene, og så fik de savet benene af i den rette højde og den ene blev kortet af i længden. Jep - min far kan lave lidt af hvert.


En gammel klokkestreng er blevet ofret og er havnet på to hynder og en pude.


De flittige kreasyersker kan sikkert genkende stofferne fra Stof og Stils forårskollektion.



Bag på alle hynderne har jeg syet håndtag som matcher med bagsiderne.

Jeg har været meget omhyggelig med kun at fotografere den ene ende af altanen, for i den anden ende hænger de sørgelige rester af mine krydderurter i krukker. De kunne slet ikke lide al den regn, vi fik i slutningen af august, og er nu i en ynkelig forfatning. Enten er de klasket helt sammen ud over kanten på krukkerne eller også er de blevet 1½ kilometer høje med brune blade strittende ud til alle sider. Jeg har opgivet dem for i år og glæder mig i stedet til at skifte dem ud med lyng og pyntegræskar.

Nå, jeg vil tilbage til den der indian summer - så UGH! UGH! herfra...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Topscorere den seneste uge