søndag den 12. januar 2014

Januargiveaway #2

Anden giveaway i denne her omgang er et stofnet til strikkeren, der har alt. Det skal retfærdigvis nævnes, at nettet er brugt et par gange i forvejen, for jeg lavede det nemlig i anledning af strikkefestivallen på Fanø.

Strikkefestivallen var en af de helt store kreative oplevelser for mig sidste år pga. det kreative togetherness, jeg oplevede sammen med de andre blogpiger, jeg var afsted med. Det gør mig glad at tænke på det.

For at vinde nettet skal du bare lægge en kommentar herunder, hvor du skriver, om et af dine kreative højdepunkter sidste år. Det kan være, du også var på festival. Eller måske lærte du endelig at hækle efter diagram? Måske fik du en ny symaskine? Stort eller småt - det er lige meget.

Jeg finder vinderen fredag d. 17. kl. 20 (ca.).

VINDEREN ER FUNDET.

45 kommentarer:

  1. Hvor er det et super sejt net!!!
    Mit kreative højdepunkt har været at jeg endelig endelig endelig fik mig en overlocker!! Nu kører det bare derudaf og jeg får lavet mange flere kreative projekter end før!! Blandt andet en masse babytæpper til mine gravide veninder:-) Skønt :-)

    SvarSlet
  2. Mit kreative højdepunkt har været at jeg efter mange års pause er begyndt at sy igen :) og hvad har været nedre end at fejre dette med min helt egen første symaskine :)
    Er vild med nettet :)

    SvarSlet
  3. Himmelbjerget = jeg fik nye ergonomiske hæklenåle.
    Mont Blanc = jeg fik foræret en masse dejlige krea projekter.
    Mount Everest = jeg fik min første symaskine hvor jeg selv har produceret net/muleposer som værtinde gaver :-)

    SvarSlet
  4. Jeg fik en symaskine der virker igen OG jeg lærte at strikke vrang. Så bliver det ikke meget bedre :)

    SvarSlet
  5. Jeg begyndte at hækle, droppede det igen fordi det virkede umuligt for mig i forhold til at strikke - men min stædighed vandt dovenskaben, og nu er jeg helt vild med at hækle!

    SvarSlet
  6. Jeg har strikket et babytæppe til min kommende datter. Første gang jeg har strikket efter mønster og så endda helt uden fejl.. Med termin i dag får jeg forhåbentligt snart lov til at bruge min lækre kreation ��

    Ville elske at have sådan et lækkert net til mit strikketøj

    SvarSlet
  7. Mit højdepunkt må næsten være at jeg fik en overlocker til fødselsdag, og dermed fik lysten til at sy. Derudover har jeg også knækket rigtig mange strikkekoder sidste år, og dermed har en masse strikkeprojekter, færdige og ufærdige indtaget hytten herhjemme. Nettet ville være perfekt, når jeg skal på tur med strikketøjet, for synes altid at jeg leder efter et tomt net...

    SvarSlet
  8. Jeg lavede en kalender over 2014!
    Maria // mariamoeller@live.dk

    SvarSlet
  9. Mit højdepunkt var at komme på IG og blive bombarderet med ny inspiration:-). I år blir jeg forhåbentlig god til at strikke - det her net ku være en god reminder:-).

    SvarSlet
  10. Det må helt klart være, at jeg syede nyt betræk til en voksi pose, som jeg fik foræret og dermed fik en vildt lækker voksipose næsten gratis, som jeg vil glæde mig til at putte vores lille februar-pige i når hun kommer ud til os.
    Det var et højdepunkt både pga. det flotte resultat, men også pga de sytekniske udfordringer jeg var igennem undervejs.
    Anne (anne-mdr@hotmail.com)

    SvarSlet
  11. Jeg var SÅ vild med den mulepose, da jeg så den første ganag. :)
    Mit kreative højdepunkt var faktisk, da jeg startede min blog. Det er et stort skridt ud af blufærdigheden. :)

    SvarSlet
  12. Rockerfedt net.
    Mit kreative højdepunkt sidste år var en kollektion af tre sjaler i forskellige materialer, farver og stilarter som jeg lavede til min søster. Hun var ikke sjals-typen forud for, men nu hænger et af dem på hende det meste af tiden.

    SvarSlet
  13. Et meget lækkert net, som hvis jeg vandt det, ville kræve, at jeg begyndte at strikke, hvilket absolut er på min To-do liste for 2014. Mit kreative højdepunkt sidste år var nok, at jeg overvandt min utålmodighed og lærte at hækle både muslingemønster, zig-zag mønster og popcornmasker. Det er der kommet mange fine ting ud af :-)
    Kh Lotte (www.lottesroom.blogspot.dk)

    SvarSlet
  14. Er SÅ vild med nettet. Prøvede at gøre det samme ved et net af samme slags, da du først lavede det, men mine broderievner rækkede ikke til at lave læsbare bogstaver ;)
    Mit kreative højdepunkt sidste år var Fest Flamingoen - som næsten skal ses : http://krealort.blogspot.dk/2013/07/fest-flamingoen.html - en bamse-flamingo i fuld hjemmegjort Oktoberfest outfit (lækre lederhosen).
    Det er noget af det sjoveste jeg nogensinde har lavet. :)

    SvarSlet
  15. Åh, hvor et fint net! Mit højdepunkt var, at jeg lærte at vævestrikke (hvilket jo så slet ikke var så svært)...og at starte min blog på falderebet til 2014 om at strikke og leve i Nepal med små børn:-) grænseoverskridende og sjovt på en gang. Kh Ingrid (knitmandu.blogspot.com) dialingrid@gmail.com

    SvarSlet
  16. Det er da et rigtig fint net!
    Mit højdepunkt var da jeg endelig fik en symaskine, så det hele ikke længere skal gøres i hånden.:-)

    andersen-astrid@hotmail.com

    SvarSlet
  17. Hvor er det lækkert..
    Mit DIY højdepunkt sidste år var at jeg via youtube lærte mig selv at hækle.. :)

    SvarSlet
  18. Nej, hvor er den skøn!

    Mit kreative højdepunkt må være, at jeg fik lært at strikke flerfarvestrik. Jeg startede med at strikke en af Arne & Carlos' julekugler i almindeligt akrylgarn. Jeg var så heldig at have to erfarne strikkere, som hele tiden kunne hjælpe og guide mig igennem de første spæde skridt.

    anitahjorthhansen@hotmail.com

    SvarSlet
  19. Det må være skindtaskeproduktion.
    lki@lobe.dk

    SvarSlet
  20. Mit aller største højdepunkt var mit nye job, hvor den kreative hjerne del er kommet på prøve :)

    SvarSlet
  21. Jeg stemmer på festivalen men bestemt også på garment district-turene i NY:)

    SvarSlet
  22. Jeg var gravid for tredje gang sidste år, det var en hård graviditet, så alt det kreative blev lagt lidt på hylden. Men jeg kom dog til strikkefestival 14 dage efter jeg havde født. Det var dejligt især da jeg havde fået lysten tilbage til at gå igang igen ;-)

    SvarSlet
  23. min største kreative udfordring i 2013 var at hækle en af dine "pilledamer" hende med frikadellerne ved ørerne ved kun a kigge på foto.....men hun blev så fin og dækker nu over vitaminerne!!!

    SvarSlet
  24. Jeg blev i december færdig med et strikket tæppe som jeg havde været igang med i flere år. Jeg er nemlig meget mere forfalden til hækling og finder det der strik rigtig svært! Så det var fedt at få gjort et strikkeprojekt færdigt og det har givet mig mere blod på tanden til mere strik!

    Hilsen Signe

    SvarSlet
  25. Helt sikkert alle mine kreationer på overlockeren! Et helt fantastisk køb! :-)

    SvarSlet
  26. Jeg redesignet mit værelse; syet pudebetræk, gardiner og været på loppemarkeder og genbrugsbutikker for at finde nips. Det er sgu blevet flot!
    / mariannevas@hotmail.com

    SvarSlet
  27. Jeg kan godt nok ikke strikke særlig godt, men har overvejet at 2014 skulle være året hvor jeg fik gjort noget ved det - Måske det fine net kunne være et spark :)

    Mit kreahøjdepunkt var helt sikkert at der blev givet en del hjemmelavet gaver væk i løbet af året - Det er en skøn følelse, både for pengepungen og for sjælen hehe

    /Jeanet

    SvarSlet
  28. Hah, sikken et fint net! Mit højdepunkt på være, at jeg ENDELIG fik gjort min søns sweater færdig trods optrevling og intenst had mod samme. Mønsteret blev bare striber, fordi de fine islandske krummelurer og jeg blev harme på hinanden, – men den er fin og han er topnus i den. Måske hiver han lidt i halsen, mens han hviner 'KRADSER', men lad nu det ligge.... :O

    kh Mai / maiodgaard@gmail.com

    SvarSlet
  29. Mit kreative højdepunkt sidste år var, at jeg endelig endelig fik strikket noget til mig selv - en fin sweaters i voksenstørrelse. Strikker primært til babyer, da projektets overskuelighed tiltaler mig - meget! - men nu har jeg udvidet med noget til mig selv, som oven i købet er fint, og som jeg allerede bruger meget, og som har givet mig blod på tanden til flere mig-selv-mig-selv-projekter (er allerede igang med 2). Skarpt forfulgt af at have krea'et fødselsdagskort og sendt med rigitg post til alle mine venner i 2013.
    Kh Sara (sarabur@sol.dk)

    SvarSlet
  30. Jeg har kun strikket i et års tid. Min mor sendte mig ned til Sys Fredens for at jeg kunne lære at strikke, og det er jeg virkelig glad for. Nu sidder jeg og strikker næsten hver aften og er i gang med en stjernetrøje til en lille pige. Tænk jeg er nået så langt, det må da være mit højdepunkt i år.

    SvarSlet
  31. Jeg udvidede min kreativitet fra strik til hækling og har nu ca 20 lækre sprutter der skal glæde fortidligt fødte babyer på Rigshospitalet. Men jeg mangler jo noget at transportere dem i på vej ud til sprutteambasadøren.

    SvarSlet
  32. Hej

    Jeg lærte både at strikke og bruge en symaskine af min bedstemor, og siden har jeg fået et flip med hele tiden at skulle strikke eller sy :-)

    Kh Laura
    laurajensen19@live.dk

    SvarSlet
  33. Mit kreative højdepunkt sidste år var at jeg fødte min datter - jeg havde ikke det store overskud til ret meget andet.

    hersom@mil.dk

    SvarSlet
  34. Hejsa
    Mit kreative højdepunkt sidste år må være at jeg lærte at strikke og at der også kom et par gode projekter ud af det - heri blandt et 3½ meter langt tørklæde inspireret af sci-fi serien Doctor Who - det var en julegave til min søster Hanne.

    Lene

    SvarSlet
  35. Masser af hoejdepunkter. Var med til oprettelse af creacafé på vores lokale bibliotek. Fik hentet min overlocker hjem efter års udlån. Masser af dejlige strikkemik aftener hos min lokale garndame. Charlotte.

    SvarSlet
  36. Jeg begyndte at strikke igen efter mange års pause - og har nu strikket de første fem trøjer :) Dette års projekt må blive at overvinde symaskinen. Mvh Sofie, sofie_steens (a) hotmail.com

    SvarSlet
  37. Der var mange højdepunkter sidste år med masser af workshops, men et tilbagevendende højdepunkt er strikkeklubben på jobbet, Flittige Hænder, hvor opskrifter, projekter, problemer deles og løses på tværs af alder og faggruppe - det er et højdepunkt hver gang!

    SvarSlet
  38. Jeg fik knækket koden til at tælle i hækling og dermed også muligheden for at hækle figurer.

    SvarSlet
  39. Hov og en lille smule øv.. Den første nåede jeg hvis ikke lige at være med i ;-) ;-)
    Men så er det jo skønt der er endnu en! Mit højdepunkt må være mine fimoøreringe med kobber. -Dem er jeg stadig ikke blevet trætte af ;-)
    Hav en skøn aften

    SvarSlet
  40. FEDT net :-)
    Jeg gjorde min bachelor færdig - speciale i strik :-)

    SvarSlet
  41. Helt klart mine dukkehoved keramikforme jeg ekstraordinært fik lov at købe.. de er nærmest umulige at støve op....MASSER af muligheder for sjove sager i 2014..

    SvarSlet
  42. Mit kreative højdepunkt er klart, at jeg så småt lærte at hækle!

    SvarSlet
  43. Mit krea højdepunkt har været selv at have syet min baby datters sengetøj

    SvarSlet
  44. Mit kreative højdepunkt var jeg gik i gang med at lære at strikke og har fået strikket min første sweater
    Vh Camilla
    Camilla.sterll@gmail.com

    SvarSlet
  45. Mit krea højdepunkt var at jeg fik mit største strikke projekt færdig nemlig en trøje til min mand
    Vh Britt

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge