torsdag den 16. januar 2014

Vis mig dit grej

For lidt tid siden så jeg et sjovt indlæg inde på Theas fine blog, som handlede om grej. Hun viste sit strikke- og hæklegrej frem og jeg synes, det var sjovt at læse, fordi jeg også elsker godt værktøj. Så jeg besluttede, at jeg også ville vise mit frem, og i første omgang bliver det garn-grejet.

Herunder er en lille opstilling af mit grej - og eftersom, der sjældent er mere orden i det end det her, så får I det med rod und alles:
For to år siden fik jeg Knitpro strikkepinde-sættet i fødselsdagsgave, og det var bare sådan en kæmpe åbenbaring. Det er lækkert at arbejde med og drønsmart, at man kan skifte pinde og wirer alt efter, hvad man lige skal i gang med. Efterfølgende har jeg suppleret med nogle wirer i de gængse størrelser og også nogle få ekstra pinde.

Hæklenålene er fra Clover og jeg har heller ikke brugt andet, siden jeg prøvede dem første gang for 3 år siden. De ligger godt i hånden (på mig) og selve nålen arbejder ikke imod garnet, som på de gamle hæklenåle, jeg havde før.

Ved siden af ligger en lille gul pung, som jeg for tiden bruger til alt mit andet garn-dims. Den lille gule tiger er f.eks. et målebånd. Så har jeg min hospitalssaks og diverse wire-stoppere og wire-forlængerdele. Nåle i forskellige størrelser og en maskeholder. En pind-måler og endelig mit søm-ometer. Det er for ikke så længe siden gået op for mig, at det ikke er alle der ved, hvad et søm-ometer er...Men det er altså den sølvfarvede og blå dims i midten, som man egentlig bruger til at måle sømrum, når man klipper mønsterdele ud i stof. Men den er altså også god, når man f.eks. skal måle små afstande ml. udtagninger på strikketøj. Den er god fordi, den er fast som en lineal, men ikke lige så lang og bøvlet at sidde med. For andre fungerer det sikkert godt med et målebånd, men jeg synes, det er nemmere med søm-ometeret, for så kan jeg måle det med en hånd, mens den anden stadig holder fast i strikketøjet.


Hvilket grej sværger du til? Eller måske har du også lyst til at vise frem? Så kom glad. Det er rigtig sjov at få lidt indblik i andres arbejde via deres grej, synes jeg.

11 kommentarer:

  1. Fed ide med søm-o-meteret som jeg goodt ke der men aldrg har forbundet med strik. Kan bare mærke i hænderne mens jeg læser, at det vil fungere. TAK.

    SvarSlet
  2. Sikke smukke ting du har!!!
    Mine pinde ligger hulter til bulter i en skuffe... Har egentlig syet etuier, men deter som om pindene aldrig rigtig finder tilbage deri :-)
    Mine rundpinde kan skiftes - som dine, men er almindelige sølvfarvede og med rød wire.
    Her bliver man jo næsten helt inspireret af pindene alene :-)

    Kram Anne/mannemor.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha. Mine pinde har heller ikke helt lært vejen tilbage i æsken endnu, som du ser :-D

      Slet
  3. Jeg ved ingenting om garn-grej men jeg ved hvor skønt det er at have ordentlige redskaber til det man elsker at lave. Det gør bare så stor forskel så jeg kan godt forstå du elsker alle dine udvalgte grej dimser.

    SvarSlet
  4. Man skal i hvert fald ikke gå ned på godt grej. Jeg fik et sæt ChiaoGoo i julegave - de er rigtig, rigtig gode. Måske laver jeg et indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uuuhhh! De allerbedste julegaver er sådan nogle med grej i :-)

      Slet
  5. Jaaah! Dit er også megalækkert:) (og tak for link-love, folk vælter ind på bloggen) :) God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig! Linklove skal der til :-)

      Slet
  6. har lige nævnt dig i mit indlæg om "vis mig dit grej" her til aften :)
    Blev helt inspireret af og se dit indlæg til at lave mit eget... Det er ret sjovt at se hvad andre ligger inde med :)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge