søndag den 2. december 2012

Adventskrans 2012

I aften tænder jeg lys i min adventskrans, som i år ser således ud:

Igen i år er det mere en dekoration end en krans - men pladsen er altså begrænset her i min lille lejlighed. Når jeg engang bliver rigtig voksen og flytter hjemmefra lejligheden, så skal jeg have en rigtig krans og den skal hænge i silkebånd fra loftet ligesom i mit barndomshjem.


Kukkuk. Ja, der kom jeg vist med på billedet...det var ikke meningen.

Det er mit Blue Elements fad fra Royal Copenhagen, som er blevet brugt til dette års adventsdekoration. Et lille tip: Jeg putter altid husholdningsfilm under leret - uanset hvilken dekoration, jeg laver. Så kan man nemt fjerne ler (og jord) det, når man skal plyndre dekorationen efter brug.

Ellers er det en virkelig billig dekoration: Ler 6 kr., fire lys fra Søstrene Grene 14,50 kr., mos, gran og grønt fra skoven 0 kr. og fire glaskugler fra gemmerne 0 kr. (og hvis man skal ud og købe dem, har de mange fine og billige glaskugler hos Søstrene Grene).

13 kommentarer:

  1. Den kan jeg godt li! Dejlig enkel:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne. Det går jo også fint i spænd med min indretnings-/pladskrise ;-)

      Slet
  2. Den er dejlig kompakt og smuk:-)

    SvarSlet
  3. Smart fif med husholdningfilmen, og fin dekoration :)

    SvarSlet
  4. hej Asli. Det er en meget smuk og enkel adventsdekoration du har lavet. En krans med bånd kan være smuk - men kræver nok (som du er inde på) mere plads. Også her laves der adventsdekorationer ;o)
    Og TAK for tippet om husholdningsfilm. Nok den bedste ide jeg har fået forærende i år - og hvorfor har jeg dog ikke selv tænkt så langt, spøger jeg bare ? det gør jo en masse ting meget nemmere :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da så lidt Mona :-) Det er jo en af de ting, blogs er bedst til - altså at dele gode ideer.

      Slet
  5. Den er meget fin i sin enkelthed. Det foretrækker jeg også for tiden...:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maiken. Det sniger sig også lidt ind hos mig....sammen med alle mine porcelænsdyr ;-)

      Slet
  6. Og hvad var der mon i pakke nr 1?? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var såmænd sådan en knivskærpedims. Lige hvad jeg manglede.

      Slet
  7. Rigtig smuk adventskrans og god brug af fadet fra Elements - synes tit jeg får brugt mine flotte fade for lidt, men her kommer du med en rigtig god ide :))))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rart at få brugt tingene. Jeg er meget opmærksom på, at de fine ting ikke bare skal stå i skabet og samle støv :-)

      Slet

Topscorere den seneste uge