mandag den 3. december 2012

Et lille mandags-julefjolleri

Et hækleri af den der slags, som der strengt taget ikke er nogen god grund til at lave, men som man alligevel er nødt til at lave, fordi det der billede bare bliver ved med at rumstere i ens hoved. Det er fjollet og unødvendigt. Og i dette tilfælde lidt julet.

Nå, men kan I huske de der toiletrulleskjulere, som var lavet ligesom en kjole og så sad der en dukke ovenpå? Med udgangspunkt i dem lavede jeg hende her:

En lille juletræspige, som i virkeligheden er.....

....Tadaaaa! En pilleæskeskjuler:
I betragtning af hvor meget jeg hækler, er der faktisk forbløffende få hæklede ting i mit hjem....men når det er  jul, så må man godt have sådan nogle små tossede ting stående, ikk?

Jeg ved godt, hun ikke er meget julet, men det gør mig nu heller ikke så meget.

Der er en pilleæske til, såååå...øjner man en lille december-serie her? Det tror jeg nok, man gør!

31 kommentarer:

  1. Hvor er den skøn!!! Jeg vil se flere :-)

    SvarSlet
  2. Åhr, jeg er vild med hende! Jeg er selv vildt dårlig til at hækle for sjov, så det er meget inspirerende.

    Og sikke en december-serie det kan blive til! Lidt ala de vise mænd med piller i :-)

    KH
    tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen værsågod :-) Og du skal da øve dig i at hækle for sjov!

      Slet
  3. Svar
    1. :-) Og tak i øvrigt for reklamen på Facebook i går!

      Slet
  4. God hæklehumor!

    Og fantastisk superheltinde du har lavet til lille Laurine. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. ;-)

      Og tak. Jeg synes, det var så passende med superheltinden til Laurine.

      Slet
  5. Hi hi hi - jeg er vild med din humor Asli! Og med en sværm af pilleglas på hylden her, burde jeg vist ikke bare nævne ordet "krybbespil" for Jane - men også for dig! ;-)- Tænk sig at have et pille-krybbespil!

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, jeg tænkte lige det samme! :0)

      Slet
    2. Årh ja! Det er en VIRKELIG god ide! Iiih så mange ting at gøre og så lidt tid at gøre det i...

      Slet
  6. ej det er en fin pilleglas skjuler. Fedt at du kan hækle det. Det ser småt ud, hvad størrelse hæklenål har du brugt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nu ikke så småt igen. Det er en 2'er der er brugt til det her. Men jeg drømmer om at forsøge mig med mikrohækling med endnu mindre nål :-)

      Slet
  7. Haha - fantastisk! OG hvor er der mange fine detaljer på den! Det ville da næsten være synd at gemme den væk med julepynten... Så lige din skønne superheltinde til Laurine. Sikke et flot stykke arbejde:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske kommer den også til at stå fremme lidt længere tid end til jul. Det kan man ikke vide :-)

      Slet
  8. Det er sjovt! Hun er lige tilpas ikke-julet:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er splittet omkring julepynt. F.eks. er jeg totalt autistisk med mine forældres julepynt. Det skal være DE SAMME nisser på de SAMME pladser som altid. Hjemme hos mig må det godt være lidt mindre julet :-D

      Slet
  9. Elsker altså din detaljesans! Hun er bare alt for dejlig med de røde "frikadeller". Vil glæde mig meget til at se hvilke andre figurer du finder på.

    SvarSlet
  10. Haha! Hvor er hun fin.. Mere, mere, mere (:

    SvarSlet
  11. Nøøøøjjjj det var både fint, brugbart og sjovt :-)

    SvarSlet
  12. Fantastisk Asli!
    Om end jeg får lidt farmor vibes, men så længe du ikke hækler i lilla/lyserød/hvid nistret acrylgarn, så går det nok;)

    Jeg har sendt dig en mail!

    SvarSlet
  13. Super fin! Hvis jeg havde sådan en på mine vitaminpiller, kunne det være, at jeg rent faktisk ville få dem spist :-)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge