onsdag den 12. december 2012

Læderetui til Knitpro-wirer

For snart 14 dage siden (GISP, hvor tiden flyver!) viste jeg billeder af, at jeg syede i læder om natten. Nu er jeg blevet færdig med den ting, der var til mig selv:

Det er et etui til wirerne til mine Knitpro-strikkepinde. Det er syet i kernelæder og vådformet bagefter. Jeg elsker det bløde, buttede look, der kommer, når man vådformer læder.

Indtil nu har de boet i et plasticetui, som også fungerer udmærket. Men det her etui passer jo til mit hækleetui - hvori der i øvrigt også er målebånd, saks, nåle, kuglepenne mm. Det nye etui bliver samme farve som det gamle med tiden.

Etuier og kreativt rod i baggrunden - jeg er nemlig ikke færdig med at sy i læder endnu. Noget af det kan vises frem på bloggen senere, andet er til gaver.

21 kommentarer:

  1. Hoooooold nu kæft, hvor er jeg død hamrende og helt absolut vanvittig misundelig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi...eller jeg mener: Det er jeg ked af! ;-)

      Slet
  2. Mums hvor er det nogle lækre etuier! Skal man have specielle nåle til maskinen for at sy i læder?
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Line
      Man er nødt til at sy det i hånden. Maskinen kan slet ikke sy i det tykke læder. Det er syet med 'sadelmagersting'. Det tager en evighed, men resultatet bliver lækkert :-)

      Slet
  3. Hvor er det nogle flotte etuier.
    Jeg har ønsket mig Knit-pro pinde i julegave, så jeg må se om det ønske går i opfyldelse før jeg drømmer om etuier....

    SvarSlet
    Svar
    1. Uuuh! Jeg krydser fingre for, du får dem. De er SÅ lækre! :-)

      Slet
  4. Det er godt nok et MEGET lækkert etui !
    Du er dygtig :)

    SvarSlet
  5. Avra, den er blevet smadder flot.

    SvarSlet
  6. Wauw hvor er de flotte - det giver nye drømme til mine strikkepinde. Jeg har godt nok syet et etui til mine knit pro - men nu er der nye drømme om et lækkert læderetui...

    SvarSlet
    Svar
    1. De fleste af mine pinde ligger i den der æske, der fulgte med til luksus-sættet, men måske kunne det være meget smart med noget syet til de løse. Plus man tit kan bruge noget mindre til når man er på tur og kun har 2-3 pinde med. Åååh en verden af muligheder....og så lidt tid! ;-)

      Slet
  7. Ej hvor er det flot, en DIY ville være højt elsket! Og et billede med kig ned i tasken ville også blive værdsat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmmm....jeg vil overveje en DIY - desværre skal man jo bruge ret meget specialværktøj til det, så jeg ved ikke lige, hvor meget mening det giver. På den anden side kunne det være sjovt at vise alt det underlige grej frem. Billedet ned i etuiet kan jeg lige maile til dig. Send mig en mail på aslisorup@gmail.com :-)

      Slet
  8. Det er så vildt med de lækre ting du kan lave i læder. Jeg er evigt imponeret!

    SvarSlet
  9. De er fantastisk flotte:) jeg er noget misundelig:)))

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge