søndag den 4. marts 2012

Foxtrot. Uniform. Charlie. Kilo.


Ja, altså det var lige ikke lige præcis den fortsættelse på trøjeindlægget, jeg havde håbet på. Men jeg har måttet trevle det meste af arbejdet op igen. Jeg fulgte opskriften med indtagninger og udtagninger til taljen og det gik strygende. Indtil jeg opdagede, at trøjen faktisk ikke ville blive særlig lang, hvis jeg fulgte opskriften slavisk. Det gik ikke helt i spænd med min opfattelse af en lækker vamset striktrøje.

Min umiddelbare tanke var, at jeg så bare kunne forlænge den, inden jeg lavede ærmegabene. Men den tanke forkastede jeg hurtigt igen, fordi det ville ændre på trøjens taljes placering i forhold til min egen talje. Æv. Der var altså ingen anden vej end at trevle op og starte forfra. Denne gang uden indtagning til talje.

Hvis jeg skal se positivt på det, så er det vel også en del af at blive sådan en, der strikker, at man hellere vil pille op og lave det ordentligt, end at ende med et færdigt produkt, som man alligevel ikke er tilfreds med.

6 kommentarer:

  1. Hader også bare dobbeltarbejde! Men ih altså hvor har jeg tit været på den mange gange. Også lige i øjeblikket med en rund strikket pude jeg har gang i. Det er dog næsten altid besværet værd og så er man jo bare den erfaring rigere. Så på den igen ;)
    /Vh Sanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret. Jeg vil heller ikke ende med en trøje, der ser tosset ud. Selvom det går hurtigt på pind 7, så er det alligevel for meget arbejde til det :-)

      Slet
  2. Hvis du vidste, hvor mange gange jeg har været i den situation. Det er alt andet end fedt. På den igen.......

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps. Jeg er næsten tilbage på samme sted som før :-)

      Slet
  3. Det kaldes maksimal udnyttelse af garnet ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jotak. Men næste gang vil det være okay med lidt mindre udnyttelse af garnet :-)

      Slet

Topscorere den seneste uge