onsdag den 28. marts 2012

Læderarbejde

Nu er det jo ikke fordi, jeg mangler hobbies. Det er snarere tid, jeg mangler. Men jeg forsøger mig nu alligevel så småt med et nyt område, nemlig læderarbejde. I de sidste seks uger har jeg taget et aftenskolekursus i det, og det er sjovt. Men til forskel fra mine andre (garnrelaterede) hobbies, så er det her hårdt arbejde, og man får slidt huden på sine fingre tynd.

I aften er sidste gang, og jeg har lavet hjemmearbejde:


Jeg forestiller mig, at jeg skal bruge denne her lille taske til alt mit hæklegrej.

Lyserødt foer.

Den har masser af skønhedsfejl, hvilket også fremgår af billederne herover. Men jeg er stadig mægtig stolt af den, for det er altså sværere end man tror, læderarbejde. Og jeg begynder at forstå, hvorfor kernelædertasker er så dyre.

35 kommentarer:

  1. Du er da bare sej til alt, Asli! Hvor er den fin!!! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Arh...ikke alt. Det vil jeg gerne understrege! :-D Men jeg er nu meget glad for denne her :-)

      Slet
  2. Hvor er den flot!! Dit hæklegrej er heldigt at få lov at bo i den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Tina. Jeg håber, at den ikke er for stor, så det kommer til at rasle for meget rundt. Så må jeg jo lave en ny :-)

      Slet
  3. Hvor ser den lækker ud. Godt arbejde...

    SvarSlet
  4. Ja det er hårdt! Men hvor er den bare blevet flot :-) hvor har du gået på aftenskoke henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, du :-) Det var på fof i København. Der kommer eftersigende også et kursus til efteråret.

      Slet
  5. Den er super fin! Jeg elsker at den har skønhedsfejl!

    SvarSlet
    Svar
    1. Indtil videre er jeg også nødt til at holde af skønhedsfejl. Jeg er ikke så rutineret i læderarbejde endnu.

      Slet
  6. Hvor er den bare super fin!

    SvarSlet
  7. Ved hvor hårdt det er at arbejde i, men er nu stadig virkelig misunderlig på din fantastisk flotte taske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har stadig ondt i fingrene. Jeg har flere ideer, men de må lige vente et par dage, tror jeg :-)

      Slet
  8. Hårdt men hyggeligt arbejde,og skønhedsfejl bliver pænere i brug,flot arbejde du har lavet-ros til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg da, de gør :-) Ej, det er ikke noget alvorligt, men jeg gad godt lige kunne gøre det lidt mere lækkert. Men det kommer vel med tiden :-)

      Slet
  9. wauw hvor er den bare flot! Det er for vildt.

    SvarSlet
  10. Ej hvor er den bare fin. Du er da for sej.....Kender godt det der med at mangle tid ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps, Frk. Poulsen. Det er altså lidt træls med alle de kedelige ting såsom tøjvask og rengøring mm, der også skal tage tiden fra krea-projekterne. Men jeg når da som regel lidt hver dag. Og jeg har stadig en feriedag tilbage :-)

      Slet
  11. Den er skøn! Jeg er selv begyndt lidt på det og..av mine fingre! Det ER hårdt arbejde. Men mega fedt :-) Var det dyrt at investere i det nødvendige værkstøj?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var semidyrt. Der er jo alt muligt specialværktøj, hvor man (jeg) ikke rigtig har noget andet, der kan bruges i stedet. Men altså...alt er jo, hvad man selv gør det til. Jeg har købt mine redskaber lidt efterhånden som jeg fik behov for dem. Måske er der penge at spare, hvis man køber det over nettet?

      Slet
  12. jeg kan godt forstå du er stolt af den !
    så flot et resultat efter så kort et kursus :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Mona Elisabeth. Det er bare frustrerende, at det ikke ser lækkert ud fra starten. Jeg er ikke god til forsøg, der ikke duer :-)

      Slet
  13. Den er rigtig fin! Det kursus vil jeg på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan klart anbefales, Marie. Det er rigtig godt :-)

      Slet
  14. Hvor er de VIlDT sukke de ting du laver i læder, de vådformede rundesager er sååå smukke! Hvis du lavet noget Iphone 4-cover så sig til!

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge