lørdag den 17. marts 2012

En hjemmestrikket gave

For et stykke tid siden viste jeg en pakke frem. Af flere forskellige grunde bliver den først givet i aften. Men eftersom tiden er så fremskreden, tør jeg godt vise indholdet frem nu:

Det er et meget farvestrålende halstørklæde af bomuldsgarn. Udover at være meget farvestrålende er det også meget langt: 2,4 m.

Der er ikke noget egentligt system i farveforløbet, bortset fra de sort-hvide striber, der går igen fire gange.

Yours truly viser lige gaven frem.

Og nu er det jo ikke fordi, jeg er guds gave til strik, fordi jeg har strikket et stribet halstørklæde. Men jeg er nu meget godt tilfreds med resultatet. Og hvis du vil strikke dit eget, er det meget nemt. Jeg har brugt 285 gram bomuldsgarn i forskellige farver (som jeg tilfældigvis havde liggende) og strikket det på pind 4 - og det er inkl. de uhyggeligt mange ender, der skulle hæftes.

Jeg håber, veninden bliver glad for det. Selvom det ikke rigtig er halstørklædesæsonen, vi går i møde, håber jeg, hun kan nå at bruge det lidt, inden det bliver alt for varmt.

15 kommentarer:

  1. Jeg tror at du har verdens heldigste veninde, og hun har nok verdens sejeste veninde der har strikket det og hæftet alle de ender!

    SvarSlet
  2. Hold op, hvor er det lækkert! Og så farvestrålende at man kun kan blive glad af det. Heldig, er din veninde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Gudrun. Hun blev heldigvis glad :-)

      Slet
  3. Smukke forårsfarver - Det er VIRKELIG en personlig og fin gave!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mille. Hun havde nævnt, at hun gerne ville have et strikket halstørklæde i mange farver. Men hun blev alligevel overrasket og rigtig glad. Så det var dejligt :-)

      Slet
  4. jeg elsker simpelthen sådan nogle strik i mange farver - gerne usystematisk sat sammen.
    Det halstørklæde er da bare perfekt.!
    Mon ikke også veninden blev glad for det ?
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mona Elisabeth. Hun blev rigtig glad. Og så blev jeg også glad. Og det var sjovt at lave. Det var win-win for alle :-)

      Slet
  5. Det er super fedt - jeg tror jeg skal have min mor til at strikke et til mig. Hvilke og hvor mange farver har du brugt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har brugt: Gul, Orange, lys lilla, mørk lilla, lyseblå, mørkeblå, tre grønne nuancer, rød og to lyserøde farver. Og så sort og hvid.

      Som du kan se, er der kun lidt systematik i det, forstået på den måde, at den lyserøde og røde ligger sammen og de to blå farver efter hinanden osv. Men stribernes bredde er helt tilfældig. Undtagen de hvide og sorte, der er lige bredde og lige mange i hvert forløb. Håber det giver mening :-)

      Slet
  6. ....Nøøøj hvor er det flot, det halstørklæde!!!! :O) WOW!!! Sikke en heldig veninde du har - OG HVOR ER HUN HELDIG MED DIG!!! ;O)

    Forårshilsner og -smil fra Anita, Stoholm. ;o)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge