torsdag den 8. marts 2012

Glædelig kampdag!

Der er blevet ment og skrevet meget om Kvindernes Internationale Kampdag. For er det overhovedet noget, der fortjener opmærksomhed her i 2012? Jeg er ikke i tvivl. Selvfølgelig gør det det. At forbigå det i tavshed ville være som at ignorere Grundlovsdag. Vi står på skuldrene af de bedrifter, som modige og fremsynede kvinder før os har udført, og det skal vi huske og være taknemmelige over. Synes jeg.

Jeg har strikket en lille hyldest til Rødstrømperne:

Mønster: "Bertram" (igenigen) str. 6 mdr. Garn: Skivegarn 'Duo' i armygrøn (jeg har brugt dobbelt garn) og Louises skønne (g)uld i en smuk koral/rosa. Pind: 2½.



*Det personlige er politisk*

31 kommentarer:

  1. Respekt! Jeg har taget de røde sokker på i dag og pudset de gode argumenter. ;)

    (i øvrigt temmelig imponerende strikket)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan, Maiken! Det kan jeg lide :-)

      Slet
  2. Den er simpelthen så blæret Asli!...you rock! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Jeanette - du er da også snart selv en ørn med pinde :-D Jeg er vildt imponeret over strømpestrikkeriet. Det kommer jeg ikke til foreløbig, tror jeg.

      Slet
  3. wauw hvor er den fed!!! Laver du ikke også en i voksenmodel. I øvrigt er jeg hel enig i at dagen skal "fejres", men jeg synes nu også der stadig er masser at kæmpe for

    SvarSlet
    Svar
    1. I den grad, Line!

      Og tak. Pt. er der ingen aktuelle planer om en voksenmodel. Jeg tror nogle ting gør sig bedst i de helt små størrelser :-D

      Slet
  4. Wauw! Både til resultatet og tålmodigheden. Er vild med det personlige touch ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maria. Jeg ved godt, at det lyder vildt irriterende og som om, jeg har strikket i 1000 år, hvilket jeg jo som bekendt ikke har: Men det tager faktisk ikke særlig lang tid at strikke sådan en lillebitte vest :-)

      Slet
  5. Den er bare totalt sej. Jeg ville også gerne gå med den i voksenstørrelse. Jeg ville for øvrigt rigtigt gerne med til jeres hækletræf. Men det er lige den dag der er Bizar Bazar i Vanløse og der tropper jeg op med Designkartellet. Øv, det må blive en anden gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Anne Dorte :-) Årh pokkers, at vi har fået det lagt samme dag som Bazaren! Hvad tid begynder det?

      Slet
  6. Jeg er helt måløs Asli - du er først lige startet med de strikkepind, og så vupti, så har du strikket et fantastisk mønster! Du har virkelig tekstilsnilde helt ind til knoglerne. Vil du lover mig at tage den med i sommerhuset, så jeg kan se den i levendelive? Jeg lover at jeg snart har mere (g)uld...har været igang med at farve rød...og det bliver der mere af snart.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Louise. Jeg bliver næsten helt fjale! :-) Selvfølgelig vil jeg tage den med i sommerhus. Jeg glæder mig SÅ meget til det. Tager du garn med? Så vil jeg gøre, hvad jeg kan for at rydde lidt ud i lageret inden, så jeg har plads til mere ;-)

      Slet
    2. Ja, hvis du gerne vil at jeg gør det? Jeg regner med at få farvet noget inden vi skal i sommerhuset.

      Slet
  7. Kære Asli. Man skulle tro, at vi havde koordineret vores indlæg idag. Ikke at de er ens, men de matcher hinanden meget fint.
    Jeg prøver at komme af med en aftenvagt, og hvis jeg kan, kommer jeg til hæklehygge.

    Knus fra Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, hvor sejt! Jeg har faktisk den første hønsestrik-bog og jeg har givet en mindre formue for den. Men den måtte bare være en del af mit krea-bibliotek :-)

      Jeg håber, det lykkes at bytte, så du kan komme :-)

      Slet
  8. Super fin.... det må være hønsestrik anno 2012. Mine tanker bliver straks ledt hen på bøgerne hønsestrik 1 2 og 3...kender du dem...? Mvh Sofie

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender dem godt. Jeg har faktisk bog nr. 1. Jeg har købt den antikvarisk og har givet en mindre formue for den. Men jeg måtte bare eje den :-)

      Slet
    2. Okay.... jeg har faktisk 2 eksemplarer af bog nr. 2....den fandt jeg først (også til en mindre formue) bagefter fandt jeg så dem alle 3 som kun solgtes samlet. Så er du interesseret i 2'eren må du sige til.
      Inspirerende blog....ville gerne selv blogge, men er bange for jeg ikke har computer evnerne til det, at det vil tage for meget af min tid og så ved jeg ikke helt, om jeg kender mine egne grænser for, hvor meget jeg kan lide at lægge offentligt ud på nettet :-)god weekend Sofie

      Slet
    3. Jeg har faktisk lige fundet 3'eren på nettet og køber den der, for så får jeg jo også alle tre + den med børnestrik. Den koster spidsen af en jetjager, men måske kan jeg sælge 1'eren videre og få lidt af pengene hjem igen.

      Mht. blogging: Det er bestemt ikke svært at blogge. Hvis du kan vedhæfte en fil til en mail, kan du også blogge. Men det er helt klart en tidsrøver - til gengæld får man sindssygt meget igen. Og min regel er: Personlig, men aldrig privat. Alt det private tager jeg så med de skønne kvinder, jeg har mødt gennem bloggen. Jeg har nemlig efterhånden fået nogle rigtig gode venskaber gennem bloggen :-)

      Slet
  9. Ihh hvor er den fin - det er så godt tænkt - den er helt perfekt til den nye generation af kampkvinder ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karin Ea. Indoktrinering, indoktrinering, indoktrinering - det er vejen frem ;-)

      Slet
  10. Jeg er ret vild med farvesammensætningen - jeg må kreere noget i de farver...

    Gemmer lige billedet i min inspirationsmappe på computeren

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karen Elisabeth. Det tog fire forsøg, før jeg fandt en farvekombination, jeg kunne lide. Den slags kan jeg bruge uhyggelig lang tid på :-)

      Slet
  11. Så sejt, bare super flot :)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge