mandag den 2. august 2010

Lidt mere oompf i hverdagen

Livet skal leves nu og ikke i næste weekend eller når vi skal på ferie. Derfor er jeg også stor tilhænger af ting, der kan give hverdagen lidt mere oompf. Det kan være hvad som helst, bare det gør dig glad og får dig til at tænke, at du er forkælet. En ting, der kan gøre min hverdag speciel, er, når der er tid til at kræse lidt mere om maden, og i lørdags fik jeg tid til at lave lækkert hasselnøddesirup, som kan pifte enhver ordinær morgenmadsyoghurt op, så den smager himmelsk. Den er også virkelig lækker til ost eller på brød med smør.

At det oven i købet er såre simpelt at lave, gør mig kun endnu mere fornøjet: Man tager 2-3 gode håndfulde hasselnødder og smider i ovnen v. 200 grader i et ildfast fad til de dufter ristede, så tager man dem ud og gnubber de brune skaller af, så hakker man dem og kommer dem i et glas og hælder ahornsirup på. Et voila, nydningen kan begynde.

I anledningen af weekenden lavede jeg også lige nogle etiketter til glassene. Jeg synes, det er hyggeligt med hjemmeproducerede etiketter (selvom jeg - mildest talt - ikke er jordens største talent udi tegning), og nu har jeg en skabelon, som blot skal kopieres næste gang, jeg laver hasselnøddesirup.

Jeg vil tegne lignende etiketter til mit hjemmelavede hyldeblomstsaft og til henkogte tomater (selvom det først er om en måneds tid, de skal laves - så mere om dem senere).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Topscorere den seneste uge