lørdag den 28. august 2010

Peace, love and sukkerchok

I 12 år har min mor og jeg bagt to kagemænd til en fødselsdag den sidste weekend i august. Det er et par tvillinger, jeg har kendt siden før de blev født. Faktisk går vi så langt tilbage, at deres mor var min barnepige, fra jeg var et halvt år.

Vi plejer at gå all in på at lave sjove kagemænd og -koner til fødselsdagen. Vi har lavet prinsesser og riddere, build-a-bear kaniner og soldater og bare forskellige variationer af lyserøde kjoler og blå bukser/grøn bluse.

I år blev det til retro-/hippietema, som begyndte med en kagekone med lilla kjole og røde blomster. Jeg kan nok ikke sige mig fri for at blive inspireret af alt det fine retrostof, man ser rundt om i blogland, og jeg synes på en måde også tøsebarnet er for stor til pink med pink på. Så retro blev det. Og så lavede vi en hippieversion af drengen også. Det blev ret fint:


Når man bager vandbakkelser i så stort et stykke, kan man ikke helt styre, hvordan det hæver, og denne gang har kagekonen altså fået nogle ordentlige Rigmor Zobel-læber.


Bemærk: Peacehalskæde, langt hår og pandebånd.

Peace out for nu. Spred kærligheden derude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Topscorere den seneste uge