søndag den 8. august 2010

Oldemorfirkanter

I fredags meldte min bedstemor (ja, hende med korsstingene) sin ankomst i morgen eftermiddag. Lejligheden har længe råbt på en rengøring og gennemgribende oprydning, og når de ældre generationer kommer på visit, føler jeg mig lissom forpligtet til at vise mit hjem frem fra den pæneste side. Og det er da også dejligt...nu altså, hvor jeg kan sidde og skue ud over værket - ikke mens rengøringen stod på.

En stak af de forskellige firkanter
fra crochetpatterncentral.com
Men når hele weekenden står på rengøring, tøjvask, lidt oprydning og så mere rengøring igen, er det rart at have noget overspringshåndarbejde at gå til og fra. Så jeg fik hæklet otte nye firkanter til mit hæklede tæppe (det siger måske noget om, hvor meget jeg overspringshandler og hvor lidt jeg faktisk handler).

Slumretæppet fik sin begyndelse, fordi jeg faldt over denne side her, hvor der findes en gudsvelsignelse af forskellige gratis hæklemønstre. Så jeg gik i gang med at afprøve mønstrene fra en ende, og derfor bliver tæppet på ingen måde særlig symmetrisk, men det bliver farverigt, og derfor tror jeg også, det bliver fint, når det er færdigt. Men der går nok noget tid, inden jeg kan slumre under tæppet - jeg har 51 firkanter nu, og det er højst halvvejs.

De nye firkanter. Farverne er blevet lidt underlige
- den grønne er neongrøn i virkeligheden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Topscorere den seneste uge