onsdag den 11. august 2010

Syprojekt: Beverly Hills quilt

For flere måneder siden fandt jeg et sengesæt i ren 90'er retro med Beverly Hills 90210 i Røde Kors i Varde (jep, provinsgenbrug holder stadig...). I det øjeblik jeg så betrækket, så jeg også et quiltet tæppe for mig med Brenda, Brandon, Dylan og alle de andre. Desværre var det midt i specialeskrivningen, jeg fandt betrækket, og jeg vidste, at gik jeg først i gang med syningen, ville jeg ikke få skrevet mere speciale, inden tæppet var færdigt. Nu er specialet afleveret, ferien er overstået, regntiden er sat ind (forhåbentlig dog kun midlertidigt) og så er det tid til at gå i gang med tæppet.

Jeg har klippet billederne ud og er gået i gang med at sy det til firkanter sammen med stof i fine pangfarver. Jeg har ikke helt gennemtænkt, hvordan det skal samles til sidst, men måske bliver det med det sort/hvid-ternede stof, der skal være på bagsiden. I det hele taget er jeg mest til at kaste mig ud i projekterne og se, hvad der sker. Det er min erfaring, at der tit kommer noget godt ud af at improvisere undervejs. Nogle gange går projekterne selvfølgelig også lidt i hårdknude på den konto, men for det meste går det godt. Jeg er langt fra færdig, men jeg er i gang, og det er halvt fuldendt, siger man vist.

I øvrigt er det ret sjovt at se, at der er suverænt flest billeder af Dylan - men han var jo også klart den lækreste!

Betrækket inden jeg gik i gang med saksen.

Jeg er godt tilfreds med den autentiske 90'er farvesammensætning.  







1 kommentar:

  1. Sådan et sæt har min mand(!) gemt siden det var højaktuelt... Vi har længe diskuteret hvordan vi kunne lave noget fedt af det, meeen er endnu ikke blevet enige. Jeg er ikke til patchwork, mere til strik og hækling, og der kan jeg skisme ikke lige komme på noget.

    Men fedt at se at andre også synes det er for godt til at blive smidt ud.

    Mvh Maja
    P.S. Branden var lækrest...

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge