mandag den 23. august 2010

Sjov med papir - og svenskere

Engang for 100 år siden købte jeg en stor mappe på et loppemarked. Planen var, at den skulle have ny ryg og hjørneforstærkninger i skind og bruges til karton. Men det blev aldrig til noget og mappen har stået i den samme sørgelige forfatning i flere år. Men for et par uger siden fandt jeg nogle store stykker tapet-agtigt papir i Søstrene Grene og så fik jeg den ide at sætte helt nyt papir på mappen.

Her ses projektet, inden jeg gik i gang:


Jeg havde egentlig tænkt mig at sætte sort ryg og hjørner på, men der var desværre en fejl i den mentale lagerbeholdningsliste, så jeg slet ikke havde noget sort skind. Men engang imellem er det den slags mindre bump i vejen, der skal til for at det hele bare bliver meget bedre. Jeg havde nemlig i stedet noget gult skind, og det passer virkelig godt med de gule blomster i papiret.

Resultatet er - i al beskedenhed - blevet rigtig godt. Se bare her:


Jeg har også været en tur i Malmø i anledning af forældrenes ferie i Hovedstaden. Hvorfor er svenske dagligvareforretninger bare mere lækre end danske? Jeg mener, i hvilken dansk forretning kan man vælge mellem fem (FEM!) forskellige slags bulgur?

2 kommentarer:

  1. Sikken en god idé, den snupper jeg til min gamle mappe, som faktisk ligner din utroligt meget. Samme brune snaskefarve udenpå. Den ska piffes op!

    SvarSlet
  2. Hej Tina
    Det er du bare så velkommen til :-)
    Jeg brugte dobbeltklæbende tape til at sætte papiret fast, så bobler det nemlig ikke op, som når man limer. Skindet blev limet på.

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge