onsdag den 13. april 2011

Bedstes broderede dug

I weekenden fik jeg også en dug, min bedstemor har broderet engang i begyndelsen af 50'erne. Hun så en anden broderet dug, jeg havde og sagde: "Jeg har faktisk også en dug, jeg har broderet engang. Vil du have den?" Øh JATAK!


Er den ikke bare flot? Jeg er i hvert fald meget glad for den.



Den skal have en ny blonde i kanten, for den eksisterende er helt slidt i laser. Men se lige, hvordan blonden er syet på med småbitte håndsyede knaphulssting hele vejen rundt. Jeg tror bare lige, jeg syer den nye blonde på med maskinen, ikk?

8 kommentarer:

  1. Kjempefin duk! Og jeg ville nok også gått for symaskinen denne gang. :)

    SvarSlet
  2. Super flot og meget hyggeligt at have arvet noget!

    SvarSlet
  3. Ej hvor er den flot! Og det bliver jo bare endnu bedre af at din bedstemor har lavet den. Jeg er helt misundelig :)

    SvarSlet
  4. Hej AbluMoo
    Ja, jeg har ikke tålmodig til små fine håndsyede sting. Det er slemt nok, når jeg skal have den gamle blonde af :-)

    Hej Moster Mor
    Ja, det gør mig ekstra glad for den :-)

    Hej Marianne
    Jeps! Den skal nok blive fittigt brugt.

    Hej Stine
    Nogle gange er man heldig at få fingrene i de gamle ting, inden de bliver smidt ud, fordi hun ikke rigtig regner dem for noget længere. For et par år siden reddede jeg også hendes gamle kagedåser inden de røg på losseren. Phew! :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er den SMUK!!! Elsker sådan noget. Jeg broderede en stor julekalender (til pakker) den kærestens første niece og den gang lovede jeg mig selv: aldrig igen!! Hold da op et arbejde :-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  6. DIN DOVENLAS :-) Fin fin dug og lidt sjovt når den er lavet af bedste.

    SvarSlet
  7. Hej Birthe
    Ja, det er et kæmpearbejde at brodere. Men også meget meditativt, synes jeg. Man kan lissom ikke koncentrere sig om noget andet samtidig, når man skal læse broderimønstre og på den måde er det godt til at stresse af.

    Haha, Line. Ja, jeg indrømmer det gerne. Og jeg syer også tit med meeeegalang tråd ;-)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge