søndag den 3. april 2011

Fødselsdagskager

Iiih, det har været sådan en dejlig dag idag! 13 skønne gæster - lidt fordelt i hold. Og de er heldigvis den slags vidunderlige mennesker, som sagtens kan synes, det er hyggeligt at sidde og nulre med at lave kager en hel eftermiddag. Naturligvis sideløbende med snak og venskabelige drillerier. Jeg er ganske lykkelig.

Her følger (en del) billeder af kagekreationerne - hvoraf en stor del kommer med på arbejde i morgen (endnu en fordel ved dette arrangement - gæsterne lavede mine fødselsdagskager til arbejde. Totalt smart):


Allerede rimelig kaotisk inden vi gik i gang.



frøkenen og baronen-logo-cupcake (og det er ikke engang min kreation).



Denne her er ret skøn på den psykadeliske måde, synes jeg.



Der gik lidt logo i nogle af kagerne af en eller anden grund.


Turtles! Totalt deja vu til barndommen.


Mere logo. Arbejdslogo. Igen ikke min kreation.


Det er jo altid sjovt at kombinere noget sødt med noget groft.


Bemærk hvalen i det blå hav.



Tusind tak for en dejlig dag, for dejlige kager og dejlige gaver!

19 kommentarer:

  1. Hvor er de pragtfulde! Sikke en fantastisk ide!
    Sikke en masse du må have købt ind til at pynte med? Har du købt det i supermarked, eller hvordan?

    SvarSlet
  2. Ej hvor fint! Det ligner bare en rigtig rigtig god dag:) Og tillykke herfra!

    SvarSlet
  3. Hej Diktesophie
    Jeg har faktisk ikke købt så meget. Jeg har selv lavet sukkerblomsterne og frostingen, men farvet det med pastafarver fra Specialkøbmanden. Så har jeg købt nogle udstikkerforme. Nogle hos Specialkøbmanden og andre hos Kunst og Køkkentøj. Bogstaver- og taludstikkere havde jeg i forvejen og har haft i årevis. Jeg havde også købt fondanten, men den kan man også selv lave med skumfiduser.
    Det dyreste i denne her hobby er tyller og udstikkere, og der afgør man jo selv, hvor mange man har brug for :-D

    Hej Anne
    Taktak - selvom det først er d. 11. jeg har fødselsdag, kunne jeg ikke have ønsket mig en bedre dag :-D

    SvarSlet
  4. hvor er de bare super dubber flotte!! He he synes især det er sjovt med en IKEA kage :D

    SvarSlet
  5. Ej, hvor er de vilde og fine! Må snart på kursus i det der cup cake-dekoration :)

    SvarSlet
  6. Hvor er de bare fine! :) Jeg er helt vild med den med Turtles! ;)

    Jeg har forsøgt at gøre din kunsten efter med sukkerblomsterne, men min blomster kommer ikke engang i nærheden af dine! Har du nogle gode råd til, hvordan jeg får blomsterne lidt mere flade? Mine ligner sukkertoppe!

    Tillykke med fødselsdagen! :)

    SvarSlet
  7. Hej Mette Kathrine
    Jeg kan jo ikke tage al æren. Det er virkelig mine gæsters fortjeneste langt størstedelen af kagerne. Bl.a. IKEA-kagen. Jeg ved ikke helt for den ide kom fra. Men sjov er den :-)

    Hej Maria
    Ja, jeg kan klart anbefale et kursus. Der er til mange timers sjov - og mange lækre kager - efterfølgende.

    Hej Rannvá
    Turtles er også en af mine favoritter.
    Mht. sukkerblomsterne så blev nogle af mine også lidt høje. Men jeg fandt ud af, at hvis man lader tyllen stå direkte på papiret og så trykker sukkermassen ud, så bliver de fladere og får mere rigtig facon, end hvis man lader tyllen 'svæve' over pladen. Håber det giver mening :-)

    SvarSlet
  8. Nej Nej Nej hvor ser det bare lækkert ud:) man kan godt se du har været hos Julia en dag så lækkert:)

    SvarSlet
  9. Wow, sikke en masse skønne kager - og sikke en fed ide :-)

    Mange hilsner
    BIrthe

    SvarSlet
  10. Hvor ser det fint og rigtig hyggeligt ud Asli! Meget sød lille hval som svømmer i den store verden;)
    Og tillykke med dagen - også selvom det først er den 11.=)

    SvarSlet
  11. ej hvor fantastisk! det ser bare dejligt ud - og vildt god ide. Og jeg er vild med dit nye look her inde :)

    x

    margit fra

    creative tail

    SvarSlet
  12. Hej Vicki
    Ja, inspirationen er ikke til at løbe fra. Godt at vi kan lære så dejlige ting af hinanden her i blogland :-)

    Hej Birthe
    De vakte rigtig glæde på arbejdet i dag, kan du tro. :-)

    Hej Mille
    Ja, den er rigtig sød, den lille hval. Og tak :-)

    Hej Margit
    Det var også bare rigtig hyggeligt og selv drengene var helt med på at lave sjove kager :-)

    Det var da så lidt, Dikte Sophie :-)

    SvarSlet
  13. Ih altså. Selvom jeg følte, at jeg havde sukker op til albuerne og frosting løbende i årene da jeg tog hjem i går, kan jeg faktisk godt sidde og få lidt lyst til kage nu. Utroligt...

    SvarSlet
  14. Det har da bare været en skøn dag, kan man se. Hvor må de have hygget sig dine kreative gæster. Har du en god (og nem) opskrift på frosting? Det mislykkedes nemlig for mig i går ;)

    SvarSlet
  15. det ser bare så hyggeligt og lækkert ud :)

    SvarSlet
  16. Hehe, Signe. De er stærkt vanedannende ikke?

    Hej Malene
    Jeps. Kakaofrosting: 9 dl flormelis, 2,5 dl. kakao, 80 g. smør, 1,25 dl mælk, 3 tsk. vanillesukker. Pisk hele dynen sammen.

    Lys frosting: 12 dl flormelis, 80 g smør, 1,25 dl mælk, 3 tsk. vanillesukker. Pisk hele dynen sammen.

    Det giver i begge tilfælde nogle ret store portioner, så til en almindelig omgang kager ville jeg bare lave en halv portion.

    Hej Marolle
    Det var bare rigtig hyggeligt :-)

    SvarSlet
  17. WOW, for en gennemført fødselsdagsfest!! Det ser helt fantastisk ud! Og STORT tillykke d. 11. med den rigtige fødselsdag! Håber at den bliver lige så toplækker!
    Kram fra Jane

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge