tirsdag den 21. december 2010

Jeg nåede det da inden jul

Den 5. december legede jeg med selvtørrende ler til blogtræf hos Tine. Men jeg kom ikke rigtig videre med det, fordi der hele tiden var noget andet, jeg skulle.

Men ved en kreativ kraftanstrengelse fik jeg gjort det i går. Og når jeg siger kreativ kraftanstrengelse, så skal det forstås på den måde, at det meste ligenu kræver en kraftanstrengelse. Hver eneste hjernecelle skriger på FERIEEEEE! og ting, jeg normalt kan gøre uden de store overvejelser, kræver nu nærmest hele min samlede hjernekapacitet. Således så man mig på arbejde med tungen i mundvigen og rynkede bryn det meste af dagen i dag.

Og nu vil jeg så forsøge at bruge min hjernekapacitet på at dreje det her indlæg tilbage på rette kurs: Ophæng juleophæng af selvtørrende ler.




Jeg har brugt perler og ringe fra et sortiment af blandede perler, jeg har købt for flere år siden på et marked. Man kan selvfølgelig bruge, lige hvad man har ved hånden.


Delene i selvtørrende ler er lakeret med almindelig hobbylak to gange på hver side.


Nogle af figurerne er rullet ovenpå en blondemellemlægsserviet. Den kinesiske mønt er fra Den Kinesiske Butik på Rosenhaven v. Nørreport st.


Jeg har brug bomuldsgarn til at hænge ophængene i. Et tip til at få garnet gennem små huller i perler er at bruge et stykke ståltråd efter samme princip som en nåletræder. Bøj ståltråden på midten og sæt den gennem perlen. Fang garnet med ståltrådsløkken og hiv igennem perlen. Fordelen ved denne metode er, at man ikke har en nål til at fylde sammen med garnet, og på den måde kan man få perler med meget mindre huller på snoren.


Anne havde fortalt mig, at leret skulle tørre under pres. Jeg havde således lagt en stor bog ovenpå, men jeg må konstatere, at jeg nok fjernede dem for tidligt, for de er altså blevet temmelig skæve. Men hvad de ikke har i plane flader har de til gengæld i sprælfarver. Og så bliver det såmænd nok jul alligevel.

3 kommentarer:

  1. Tak, AnSoKi :-)
    Jeg var lige inde forbi din blog og jeg er ret vil med billedet af træet fra Tivoli. Det er rigtig flot!

    SvarSlet
  2. skæve eller ej, så er de i hvert fald fine:)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge