tirsdag den 28. december 2010

Knap er julen overstået....

...før forberedelserne til nytår begynder.

Hvert år siger folk ting som: Jamen, det er jo bare en fest som alle mulige andre, der er jo i virkeligheden ingen grund til at gøre så meget ud af det. Til det kan jeg bare sige: Nej. Det er ikke bare en fest. Og det er netop en undskyldning for at gøre meget ud af det.

Der skal lækker mad, lækkert tøj, lækker borddækning og spandevis af lækre bobler til!

I år bliver det en intim middag med undertegnede og bedsteveninden. Men det er ingen grund til at gøre mindre ud af det og jeg håber, at borddækning og menu går op i en højere enhed. Jeg har valgt farvetemaet grøn-blå-lilla for årets nytårsbord. Men det kan jeg jo af gode grunde ikke vise frem endnu. Derfor viser jeg lige et par billeder af sidste års nytårsbord - hvor temaet var sort barok:




Jeg havde fundet alle mulige ting og små figurer (i genbrug), som enten var sorte eller kunne males sorte. F.eks. en barbiehest, en pistol, en legebil, en minicykel, en søstjerne osv. Igen var det min kære far, som var hjælper. Han malede tingene sorte for mig heriblandt også nogle lysestager, jeg fandt i genbrug. Og nej, vi havde ikke maden stående på bordet - den blev portionsanrettet i køkkenet.

10 kommentarer:

  1. Nytåret er en rigtig god anledning til at gøre noget vildt. Det gør jeg også på fredag, selvom vi kun bliver to store og tre små ved bordet.
    Godt nytår.
    Kh Malene

    SvarSlet
  2. Hvor er du sej. Så pokkers gennemført, det er virkelig imponerende! Og et lille hint til mig om lige at tage mig sammen!!
    Glæder mig til at se billeder fra på fredag :)

    SvarSlet
  3. Hej Malene
    Det er sådan, det skal være! Og det er også sjovt for de små :-)

    Hej Anne
    Tak skal du have :-) Man kan jo bare gøre det i den udstrækning, man har lyst og magter. Men jeg går tit lidt amok, fordi jeg synes, det er sjovt.

    SvarSlet
  4. Yeah, jeg er helt med dig. Hvis ikke man skal skeje ud til nytår, hvornår skal man så?? Meget fint bord, glæder mig til at se årets udgave! Godt nytår, Asli :)

    SvarSlet
  5. Det er lige præcis min pointe, Julia :-) Glæder mig også til at vise frem - det bliver fint og blogland-inspireret.

    SvarSlet
  6. Nummer to ved bordet glæder sig også. Og i meget overraskende og out of character blå kjole kommer jeg totalt til at matche pynten.

    SvarSlet
  7. Det ser flot ud og er sikker på årets bord bliver fantastisk1 Vi holder et low-key nytår, der skete så meget i 2010, at vi trænger til en stille aften til at pakke året sammen og se fremad...

    SvarSlet
  8. Ingen anledning er for stor eller for lille til at gøre det festligt! Og der er jo klasse over sort barok. Personligt plejer jeg altid at være garant for rigeligt med drinks-pynt, som jeg har i alle afskygninger... ;o)

    SvarSlet
  9. HVor er det et smukt bord. Helt gennemført.
    jeg synes også det være en fest. Sidste år ankom jeg som den i sortkjole mens værtinden var i jeans. Følte mig lidt udenfor.
    jeg havde passet helt perfekt her (o:
    Godt nytår

    SvarSlet
  10. Hej Anja
    Det lyder måske lidt mærkeligt efter at have vist et udstyrssykke af et bord frem, men jeg sætter faktisk også en ære i, at nytår er afslappende og en dejlig aften. Men jeg kan da sagtens forstå, at man har brug for at tage det lidt stille og roligt :-)

    Hej Maiken
    Det lyder også superfestligt! Jeg har også leget med tanken om en drinksmenu til maden, men jeg plejer faktisk at holde mig til champagnen hele vejen igennem. Det hjælper lidt 1. januar :-)

    Hej Jeannet
    Jeg håber, du holdt hovedet højt og bar den sorte kjole med den værdighed, den har fortjent. Og det ville helt sikkert have passet godt ind her. Også godt nytår til dig :-)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge