torsdag den 9. december 2010

Jeg støtter også Hjerternes Fest

Det er DYRT at holde jul. Alene mit julegavebudget ligger i år på omkring 3000 kr. Og det beløb rummer kun julegaver til de mennesker, jeg holder allermest af i hele verden (og en gave til mig selv). Det indbefatter altså ikke julemad og juletræ og juleknas. Det står mine søde forældre for. Jeg har ikke dårlig samvittighed over de penge, jeg har brugt på gaver, for jeg elsker at give gaver og får mindst ligeså meget ud af at se folks ansigtsudtryk, når de åbner mine gaver, som selv at modtage. Men når jeg ser tallet for mig, kan jeg da godt komme til at synke en ekstra gang, når jeg ved, at der findes folk i Danmark, som har svært ved at skrabe sammen bare til julemaden.

Heldigvis har Trine og Marina sat gang i et kæmpeinitiativ sammen med Mødrehjælpen, som sandsynligvis ikke er en hemmelighed for nogen længere, men som alligevel fortjener al den reklame, det kan få. Jeg taler selvfølgelig om Hjerterns Fest. Faktisk har de allerede samlet 10.000 sammen, hvilket betyder at næsten 10 familier, kan få sig en lidt bedre jul. Men det er ingenlunde nok! Derfor vil det være en stor hjælp, hvis du går ind på Hjerternes Fest og donerer 50 kr. Så får du desuden mulighed for at vinde cremen af cremen af bloglands præstationer.

Jeg har doneret de her:


Et sæt vanter i rødbrunt skind med lyserøde trekanter og sort rulamsfoer indeni. Det er en str. small.

Du kan vinde dem ved at smide et lod i guldbunken.

Og jeg vil gerne lige slutte med at understrege, at Hjerternes Fest ikke handler om at have dårlig samvittighed over den jul, man selv har råd til at holde, men om at give bare en lille smule tilbage, så flere kan få en glædelig jul.

8 kommentarer:

  1. Jeg har udset min guldbunken - og blev helt sikker i min sag, da jeg så at dine lækre vanter lå i bunken :-)

    Og selvfølgelig skal vi ikke have dårlig samvittighed, men hvis vi har råd til at bruge 3000 kr på gaver, så kan vi også afse en enkelt 50'er til dem der ikke har de samme muligheder.

    SvarSlet
  2. Hej Britta
    Det er lige præcis min pointe!

    Jeg har faktisk også lagt et lod i guldbunken, men det var altså INDEN mine vanter havnede der. Men der kommer jo hele tiden lækre ting i alle bunkerne, så jeg tror, jeg skal have minimum et lod mere.

    SvarSlet
  3. Jeg har doneret, men kan ikke finde ud af hvordan man vælger bunke?
    Jeg så på en anden blog, at lufferne er nogle du sælger flere af. Hvor kan man se dem, og en pris? De er super lækre!

    SvarSlet
  4. Hej Lillemor
    Hvis det er de 50 kr. du mener, kan du klikke ind på den bunke, du gerne vil vinde i venstre sidebar under punktet "Deltag i lodtrækningen".

    Hvis du selv har givet en gave til puljerne, skal du skrive i mailen med billedet af din gave, hvilken bunke du gerne vil have din gave i. Hvis du ikke skriver noget, vælger Trine og Marina en bunke.

    Håber det lykkes for dig :-)

    Mht. vanterne så kan du se dem her: http://froekenenogbaronen.blogspot.com/2010/11/tr-jeg.html
    Skriv mig en mail på aslisorup@gmail.com, hvis du er interesseret, så finder vi ud af det :-)

    SvarSlet
  5. Lige en tilføjelse til det med 50 kr. donationerne. Du skal skrive en kommentar under bunken, hvis du gerne vil lægge et lod der. Husk at hvis du køber mere end et lod til den samme bunke, skal du skrive det antal kommentarer, som passer med din donation. Du kan altså ikke skrive "2 lodder" i en kommentar.

    SvarSlet
  6. Dejlige Asli - tak for dejlige ord og dejlige luffer.
    Tusinde tak for at du vil hjælpe os med at hjælpe andre, for det er lige præcis som du skriver:

    Ikke at have dårlig samvittighed over den jul vi selv holder - men tværtimod at dele ud af den glæde og kærlighed vi selv oplever.
    Og det kan man altså kun blive endnu mere glad af!
    Knus fra Trine

    SvarSlet
  7. Helt rigtige ord og en særdeles fin tanke at sende videre. Glædelig december

    SvarSlet
  8. Hov, opdager først dit svar nu. Så jeg fandt altså ikke ud af det, besluttede kort efter at det var donationen der var det vigtigste. Men tak for svar alligevel :)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge