onsdag den 30. marts 2011

Klisterstas

På søndag skal jeg have fødselsdagsgæster, og vi skal have cupcakes. Så i dag har jeg brugt en fridag på at lave sukkerblomster af royal icing. Der blev rigtig mange! Og hvad kan man så lære af det? Når læreren siger, at opskriften giver en god stor portion, så skal man bare tro på det og ikke lave en dobbelt portion. Nu står de til tørre på alle vandrette flader i hele lejligheden.


Det var faktisk rimelig nemt at arbejde med, når man først havde fået det ned i sprøjteposerne, men indtil da var det lidt noget klisterstas. Så er det godt, at der nok går lidt tid inden, jeg skal til det igen...



Der er stadig plads til forbedring. F.eks. kan jeg ikke helt finde ud af at afslutte bladene uden at de deler sig i to forneden. Men øvelse gør forhåbentlig mester.

19 kommentarer:

  1. Æhmmm det ser da nu ret så godt ud allerede, Asli!! Du sender bare nogle stykker til Østerbro hvis du har for mange i overskud ;)

    Kh

    SvarSlet
  2. Nice!! Hvor er du sej. Glæder mig!!

    SvarSlet
  3. Hej Anne
    Overordnet set er jeg bestemt også godt tilfreds...men man finder jo altid plads til forbedring i det man selv laver :-) I dette tilfælde sukkerblade, hihi.

    Hej Signe
    Yeah! Jeg glæder mig også!

    SvarSlet
  4. Forresten. Fedt nyt look!! (ved ikke lige hvor sent jeg er på den, men godt ser det ud!!)

    SvarSlet
  5. Hold da fest der er mange ;-), men det ser da vildt godt ud.

    SvarSlet
  6. NØJH hvor er de flotte! Gad vide om jeg kan finde ud af sådan noget!? Det kunne jeg godt tænke mig!!

    SvarSlet
  7. wauw! det ser vildt flot ud. Har du købt specielle tyller til det ?

    SvarSlet
  8. HOld da op, hvor er de fine!! Du er så dygtig :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  9. Wow - bager du nogensinde SÅ mange muffins?? ;-)
    De ser fine ud, jeg håber du viser billeder af det helt færdige resultat?

    SvarSlet
  10. Hej Rannva
    Tak skal du have :-)

    Hej Anne
    Tak for det. Du er ikke så sent på den. Jeg skiftede det i søndags, tror jeg.

    Hej Nanna
    Ja, der blev meeaga-mange. Tror måske jeg laver nogle små glas med sukkerblomster, som gæsterne kan få med hjem.

    Tak, Camille :-)

    Hej Dikte Sophie
    Det er som sagt ikke så svært. Det er bare noget klisterværk i begyndelsen :-)

    Hej Marie
    Jeg har købt et sæt med forskellige tyller fra Wilton. Der var vist 4 eller 5 i. Og så har jeg købt en stor en til blade og en til småbitte blomster.
    Dem jeg har brugt mest til de her er:
    Nr. 113: Til STORE blade
    Nr. 21: Til små blomster.
    Nr. 5: Til midten af blomsterne.
    Nr. 15: Til bittesmå blomster.
    Nr. 2D: Til store blomster. Denne kan også bruges til swirls med icing.

    SvarSlet
  11. Hej Birthe
    Tak skal du have :-) Jeg har forresten lige bestilt billetter til Årstiderne d. 14. april, så nu er det helt sikkert at vi ses :-)

    Hej Annette
    Ej, jeg ved heller ikke om jeg får brugt dem alle sammen. Men så må gæsterne få nogle med hjem :-)

    SvarSlet
  12. OMG hvor er det vildt. sikke et smukt landskab. det må have taget vildt lang tid. det bliver glade gæster på søndag.
    kh vibeke

    SvarSlet
  13. Hej Asli
    1000 tak for din hjælp í forbindelse med hækleskolen. Er nu godt i gang med dukkevognstæppe i grannystribes ;o)
    Vil du dele opskriften på klisterværket? Det ser meget imponerende ud.

    SvarSlet
  14. de er SÅ flotte, og de er jo altid et hit i en give away :D

    SvarSlet
  15. Hej Vibeke
    Tak for det :-) Det tog nogle timer ja. Men det var også fordi, jeg fik lavet en meeegaportion :-D

    Hej Anne
    Det lyder godt, at du har fået gang i hæklenålen!
    Mht. opskriften så er google din ven :-) Bare google "royal icing opskrift", så kommer de første mange opskrifter frem. Grundingredienserne er pasteuriserede æggehvider, citronsaft og flormelis. Og så farvepasta i de ønskede farver, naturligvis :-)

    Hej Mette Kathrine
    Det vil jeg overveje, hvis der er for mange tilbage ;-)

    SvarSlet
  16. hvor er de fine! Åh hvor kender jeg godt det der med aldrig at stole på læreren eller kokken :-)

    SvarSlet
  17. Hej Louise
    Tak :-D Jeg stod der med æggehviderne og tænkte: Den lille sjat, der kan da ikke blive meget ud af den. Men det ku der godt... :-D

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge